نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لباس موتور سواری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم مهم و ضروری که هر موتور سواری هنگام حرکت به آن نیاز دارد، لباس موتور سواری است. موتور سواری در هوای آزاد انجام می‌شود بنابراین ممکن است گرفتار باران و برف شوید. لباس موتور سواری مانع از ورود آب و باد به داخل شده در نتیجه بدن شما گرمای کمتری از دست می‌دهد و حین حرکت کمتر سرما را احساس می‌کند. همچنین موتور سواری هنگام حرکت ممکن است دچار حادثه شده و زمین بخورد. لباس موتور سواری موقع زمین خوردن از خراش و آسیب دیدگی بدن موتور سوار جلوگیری می‌کند. همچنین هنگام مسابقه موتور سواری در برخی موارد موتور سوار به شدت تصادف کرده و دچار آتش سوزی می‌شود در این شرایط لباس موتور سواری است که از بدن موتور سوار محافظت می‌کند.

لباس موتور سواری یک پوشش ایمنی است که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا از بدن موتور سوار حین حادثه جلوگیری می‌کند. تجربه ثابت کرده کسانی که با لباس موتور سواری دچار حادثه می‌شوند نسبت به کسانی که بدون لباس مخصوص تصادف کرده‌اند کمتر دچار آسیب دیدگی شده‌اند. در بیشتر موارد موقع تصادف تا زمانی که به موتور سوار امداد رسانی می‌شود، پای موتور سوار را گرمای اگزوز موتور سیکلت می‌سوزاند. بنابراین اگر از لباس موتور سواری استفاده کنید، پای شما دچار سوختگی نمی‌شود. همچنین در فصل تابستان که هوا گرم است، پوست دست موتور سوار دچار آفتاب سوختگی می‌شود. اما اگر از لباس موتور سواری استفاده کنید دست شما دچار آفتاب سوختگی نمی‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید لباس موتور سواری دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این لباس ورزشی با مشکل مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع لباس موتور سواری آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید لباس موتور سواری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از لباس موتور سیکلت چیست؟

در واقع این لباس مانند یک زره جنگی عمل کرده و از بدن موتور سوار در برابر آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند. همان طور که می‌دانید زمانی که موتور سوار با سرعت بالا با زمین برخورد می‌کند. زمین مانند یک سنباده عمل کرده و بدن شما را تکه پاره می‌کند. نمونه کوچکی از آن را همه در زمان کودکی تجربه کرده‌اید. زمانی که هنگام دویدن زمین می‌خوردید، کف دست، آرنج و زانوهای شما خراشیده می‌شد. شدت آسیب دیدگی با موتور سیکلت چند برابر آن موقع است. بنابراین باید از لباس مخصوص استفاده کنید.

انواع لباس موتور سیکلت سواری:

  1. کاپشن موتور سواری: در واقع کاپشن پوششی است که در فصل زمستان برای گرم نگهداشتن بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاپشن موتور سواری مقداری با یک کاپشن معمولی تفاوت دارد، این کاپشن علاوه بر خاصیت ضد آب و بادگیر بودن دارای محافظ ضد ضربه در نواحی کتف و آرنج می‌باشد. این لباس باید کاملا از بدن موتور سوار محافظت کند.
  2. تی‌شرت موتور سواری: تی‌شرت در واقع یک لباس فاقد هر گونه زیپ و دکمه است به دلیل اینکه آستین ندارد به آن t shirt گفته می‌شود. این لباس به دلیل راحت و خنک بودن بیشتر برای فصل‌های گرم مثل بهار و تابستان استفاده می‌شود. تی‌شرت موتور سواری هم یک پوشش محافظت در برابر خراشیدگی بدن موتور سوار محسوب می‌شود. تی‌شرت موتور سواری دارای دو نمونه آستین بلند و آستین کوتاه می‌باشد. از نمونه آستین بلند آن می‌توان در پاییز هم استفاده کرد.
  3. شلوار موتور سواری: همان طور که می‌دانید، شلوار یکی از مهم‌ترین پوشاک موتور سواری است. زیرا هنگام زمین خوردن با موتور سیکلت آسیب پذیر ترین قسمت بدن زانوها می‌باشند. روی زانوهای موتور سوار دارای ضربه‌گیر است که از وارد شدن ضربه به زانو جلوگیری می‌کند. جنس شلوار موتور سواری به گونه‌ای است که از پاهای موتور سوار در برابر سوختگی و خراشیدگی جلوگیری می‌کند.
  4. کفش موتور سواری: پا یکی از قسمت‌های مهم هنگام موتور سواری است. شما باید علاوه بر محافظت از نواحی بالای پا به وسیله شلوار موتور سواری از قسمت پایین پا با کفش محافظت کنید. خیلی از مواقع موتور سوار هنگام حادثه مجبور به پریدن از روی موتور می‌شود. اگر کفش مناسب نداشته باشد پای او دچار اسیب دیدگی شده و در مواردی موتور سوار برای حفظ تعادل بیشتر سر پیچ‌ها پای خود را به زمین نزدیک می‌کند که نداشتن کفش می‌تواند به پای موتور سوار آسیب جدی وارد کند.

مزایای استفاده از لباس‌موتور سواری:

  • قیمت آن بسیار ارزان بوده و در مقابل کاری که انجام می‌دهد، یعنی حفاظت از بدن شما در برابر ضربه و خراشیدگی ارزش خرید بالایی دارد.
  • این پوشش جلوی ورود آب باران و برف به بدن شما را گرفته و به علت بادگیر بودن باعث می‌شود گرمای بدن شما بیشتر حفظ شود و کمتر احساس سرما کنید.
  • یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای موتور سوار هنگام حادثه پیش می‌آید، صدمه دیدن مفاصل است. لباس مخصوص دارای ضربه گیر در نواحی مفاصل زانو کتف و آرنج می‌باشد که از آسیب دیدگی مفاصل جلوگیری می‌کند.
  • دومین مشکلی که هنگام حادثه برای موتور سوار پیش می‌آید، سوختن پای موتور سوار با اگزوز موتور سیکلت است که لباس مخصوص از این حادثه جلوگیری می‌کند.
  • یکی از رایج‌ترین مواردی که برای موتور سوار پیش می‌آید کشیده شدن روی زمین است که باعث خراشیدگی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

بهترین مارک لباس مخصوص موتورسواری:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک لباس موتور سواری معرفی کنیم بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ایم و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای لباس مخصوص موتور سواری را به شما معرفی می‌کنیم.

  • لباس‌موتور سواری راپیدو
  • لباس‌موتور سواری والنتینو
  • لباس‌موتور سواری هوندا
  • لباس‌موتور سواری پولسار
  • لباس‌موتور سواری کی تی ام
  • لباس‌موتور سواری کاوازاکی
  • لباس‌موتور سواری تاوارا
  • لباس‌موتور سواری یاماها
  • لباس‌موتور سواری ام وان

لباس موتور سواری از کجا بخریم؟

روش‌های مختلفی برای خرید لباس مخصوص موتور سواری وجود دارد، اما بستگی به این دارد که شما چه راهی را برای خرید انتخاب می‌کنید. به همین علت رسانه بس مارک دو روش رایج را به شما معرفی می‌کند.

  1. خرید حضوری: شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه لوازم ورزشی یا قطعات موتور سیکلت لباس موتور سیکلت مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. تنها مشکلی که به این روش وارد می‌شود. تنوع کم محصولات و عدم مرجوعی کالا بعد از خرید می‌باشد.
  2. خرید اینترنتی: شما می‌توانید بدون خارج شدن از منزل خود به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده و از میان انبوه زیادی از مدل‌ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. شما هفت روز مهلت تست دارید و بعد از آن می‌توانید در صورت عدم رضایت کالای خود را مرجوع کنید.

نکات مهم هنگام خرید لباس موتور سواری:

  1. قیمت لباس: مهم‌ترین نکته هنگام خرید پوشاک موتور سواری قیمت آن می‌باشد. بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید لباس موتورسیکلت را مشخص کنید. با این کار تمام مدل‌هایی که در محدوده بودجه شما نیستند، حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع لباس موتورسیکلت: لباس موتور انواع مختلفی دارد، این بستگی به خود شما دارد که یک مورد از آن‌ها را خریداری کنید یا تمام پوشاک ایمنی مربوط به موتور سیکلت را خریداری نمائید. شما می‌توانید با خرید تنها یک تی‌شرت کار را تمام کنید و می‌توانید همراه تی‌شرت، ساق دست، شلوار و کاپشن هم خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید تمام موارد به فصل و آب و هوای محل زندگی خود هم توجه کنید.
  3. جنس لباس: نکته مهم دیگری که هنگام خرید لباس موتور سیکلت باید به آن توجه ویژه داشته باشید جنس آن می‌باشد. پارچه‌ای که این لباس از آن دوخته می‌شود باید کاملا ضد آب بوده و حتی یک قطره آب را هم به داخل خود راه ندهد. همچنین باید بادگیر باشد تا هوای سرد به داخل لباس شما نفوذ پیدا نکند. از مهم ترین ویژگی‌های پارچه لباس موتورسیکلت مقاومت زیاد در برابر پاره شدن و نسوز بودن آن است.
  4. سایز لباس: این لباس ‌هم مانند سایر پوشاک بایستی دقیقا اندازه شما باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک بلکه دقیقا اندازه بدن شما، زیرا از حتی یک سایز هم به شما کوچکتر باشد. درون آن احساس راحتی نمی‌کنید و این خود شرایط را برای اتفاق افتادن حادثه مهیا می‌کند. اگر لباس شما مقداری گشادتر از سایز واقعی شما باشد روی بدن شما به خوبی قرار نمی‌گیرد و هنگام وقوع حادثه نتیجه عکس می‌دهد و به جای حفاظت از بدن شما بیشتر به شما صدمه می‌زند.
  5. برند لباس: همیشه برندهای معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید. زیرا از کیفیت خیلی زیادی برخوردارند. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای متفرقه و ناشناخته بازار رفت. زیرا به احتمال زیاد از کیفیت لازم برخوردار نیستند و شما با خرید آن‌ها ضرر زیادی را متحمل می‌شوید.
  6. شستشوی آسان: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لباس ورزشی خوب قابلیت شستشوی آسان آن است. لباس موتورسیکلت هم مانند سایر لباس‌های ورزشی کثیف شده و نیاز به شستشو دارد. بنابراین بهتر است به راحتی هم با دست و هم ماشین لباسشویی شسته شود بدون اینکه تغییری در سایز و رنگ لباس ایجاد شود. همچنین لباس ورزشی به علت اینکه بیشتر شستشو می‌شود باید قابلیت خشک شدن سریع را هم داشته باشد.

روش نگهداری از لباس موتور سواری:

  • همیشه بعد از ورزش موتور سواری لباس خود را شستشو دهید. این کار از نظر بهداشتی کار درستی بوده و باعث افزایش طول عمر لباس می‌شود. زیرا عرق بدن اسیدی بوده و سبب سوراخ شدن لباس می‌شود.
  • به علت اینکه معمولا جنس لباس‌های ورزشی از نایلون و پلاستیک است برای خشک کردن آن‌ها نباید از گرمای بخاری و سایر وسایل گرمایشی استفاده کرد زیرا سبب تغییر شکل و آسیب به بافت پارچه آن‌ها می‌شود.
  • از شستشوی لباس موتور سیکلت با شوینده‌های شیمیایی مثل مایع سفید کننده خودداری کنید زیرا خیلی سریع در رنگ آن‌ها تغییر ایجاد می‌کند. پارچه‌های پلاستیکی را باید با دمای کم شستشو داد.
  • مراقب باشید لباس شما به اجسام نوک تیز برخورد نکند. درست است که جنس این لباس‌ها مقاومت زیادی در برابر خراش و پاره شدن دارد اما قصه برای برخورد با اجسام تیز مثل چاقو بسیار متفاوت است.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید لباس موتور سواری مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه لباس موتور سواری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لباس موتور سواری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *