نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید موتور شارژی کودک باید به آن ها توجه داشته باشید.

برای پسر بچه ها و دختر بچه ها داشتن یک موتور شارژی که به موتور واقعی نزدیک است، خیلی جذاب به نظر می رسد. اگر به دنبال یک هدیه تولد برای پسربچه و دختربچه هستید، بدون شک بهترین گزینه خرید موتور شارژی است. موتور شارژی کودک نسبت به ماشین شارژی از قیمت کمتری برخودار می باشد به همین علت برای هدیه از ماشین شارژی بهتر است.

این هدیه برای بچه ها یک هدیه لاکچری به حساب می آید، پس اگر می خواهید برای کودک خود یا بستگان نزدیک یک هدیه ارزشمند بخرید بهتر است به دنبال خرید این وسیله بروید. اگر قصد خرید موتور شارژی دارید، اما با توجه به تنوع زیاد در مدل ها و قیمت با مشکل مواجه شده‌اید، مطالعه این مطلب به شما کمک می کند.

در این مطلب شما را با انواع مدل های موتور شارژی و نکات مهمی که موقع خرید موتور شارژی باید به آن ها توجه داشته باشید، آشنا می کنیم. اگر احساس می کنید مطالعه این مطلب برای خرید موتور شارژی به شما کمک می کند می توانید آن را مطالعه نمایید. در غیر این صورت انتخاب با خود شماست می توانید مستقیم بدون مطالعه به محصولات در انتهای مطلب مراجعه کرده و یکی را انتخاب و خرید کنید.

موتور شارژی چیست؟

نوعی موتور اسباب بازی است، که تقریبا شبیه به موتور های واقعی ساخته می شود، با این تفاوت که به جای ایجاد کردن نیروی محرکه به وسیله بنزین برای حرکت از یک موتور الکتریکی و باتری بهره می برند. این موتور ها موزیکال هم هستند و کودک می تواند موقع حرکت یا در حالت ایستاده با آن ها موسیقی گوش کند. باتری به کار رفته در این موتورها قابل شارژ هستند و شما می توانید چندین بار آن ها را شارژ نمایید.

انواع موتور شارژی:

  1. موتور شارژی تک موتوره: این مدل ها دارای یک عدد موتور بر روی چرخ عقب هستند. معمولا تک سرعته نیز می باشند. برای بچه های سبک وزن طراحی شده اند.
  2. موتور شارژی دو موتوره: این مدل ها دارای دو عدد موتور الکتریکی بر روی چرخ عقب خود هستند، معمولا سرعت در این موتورها قابل تغییر می باشد. و برای کودکان سنگین وزن مناسب هستند.

ماشین شارژی بهتره یا موتور شارژی:

  • موتور شارژی ها نسبت به ماشین شارژی از قیمت کمتری برخوردار است. بنابراین از نظر قیمت مناسب تر هستند.
  • ماشین شارژی ها دارای پخش کننده تصویری هستند اما موتور شارژی ها معمولا بدون سیستم پخش کننده و در برخی مدل ها دارای سیستم پخش صوتی هستند.
  • موتور شارژی ها دارای سویچ برای روشن کردن هستند اما ماشین شارژی دارای دکمه برای روشن شدن می باشند.
  • ماشین شارژی ها دارای کمربند ایمنی هستند، اما موتور شارژی ها دارای کمربند نگهدارنده نیستند.
  • ماشین شارژی دارای ریموت کنترل برای کنترل از راه دور توسط والدین می باشند، اما موتور شارژی ها قابلیت کنترل از راه دور را ندارند.

نکات مهم هنگام خرید موتور شارژی کودک:

  • قیمت موتور: مهم ترین و موثرترین فاکتور در انتخاب موتور شارژی قیمت ان می باشد. قبل از هر کاری مقدار پولی که قرار است بابت خرید موتور هزینه کنید را مشخص کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود، خودبه‌خود خیلی از مدل هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند حذف می شوند.
  • سن کودک: قبل از هر چیز به دنبال موتور هایی بروید که در محدوده سنی کودک شما قرار دارند، زیرا ارتباط مستقیمی با اندازه موتور دارد در واقع می توان گفت برای هر سنی موتوری به اندازه خاص ساخته میشود.
  • وزن کودک: جنس بدنه موتورها با توجه به وزن کودکان طراحی می شود، با توجه به وزن کودک خود موتور شارژی مناسب وزن کودک خود را خریداری کنید.
  • قدرت موتور: میزان قدرت در موتور شارژی ها را با واحد وات مشخص می کنند که به صورت یک عدد کنار حرف لاتین W نمایش داده می شود هرچه میزان وات موتور شما بیشتر باشد قدرت موتور بالاتر است.
  • نوع باتری: بهترین نوع باتری برای موتور شارژی ها باتری های لیتیوم یون می باشند، این باتری ها قابلیت شارژ شدن به تعداد دفعات زیاد را دارند. پس بهتر است موتورهایی را بخرید که باتری آن ها لیتیوم یون است. زیرا خیلی سریع شارژ می شوند و مدت زمان بیشتری هم می توان با آن ها کار کرد.
  • حداکثر سرعت: در دفترچه راهنمای این موتور ها حداکثر سرعتی که در شرایط ایده‌آل می توان با آن ها حرکت کرد، نوشته شده است پس هنگام خرید موتور شارژی به حداکثر سرعت آن هم توجه داشته باشید.
  • آپشن ها: برخی مدل ها دارای پخش کننده صوتی یو اس بی هستند، شما می توانید با پرداخت مقدار بیشتری از امکان پخش موسیقی بر روی موتور هم بهره ببرید.
  • تعداد موتور: همان گونه که در قسمت های قبلی توضیح داده شد، دارای دو نوع تک موتوره و دو موتوره هستند، شما می توانید با انتخاب مدل های دو موتوره از حالت چند سرعتی دستگاه استفاده کنید.
  • گارانتی: برخی مدل ها دارای خدمات پس از فروش هستند، بهتر است مدل های ضمانت دار را تهیه کنید، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانید در صورت خرابی از خدمات پس از فروش آن ها بهره ببرید.

روش نگهداری از موتور شارژی:

  • همیشه تا زمانی که باتری به اتمام نرسیده اقدام به شارژ کردن باتری نکنید زیرا با این کار به باتری آسیب جدی خواهید زد.
  • اگر از موتور قرار است به مدت چند ماه استفاده نکنید، بهتر است قطب مثبت را از روی باتری جدا کنید، این کار طول عمر باتری را چند برابر می کند.
  • هرگز در حالت بدون شارژ اقدام به هول دادن کودک خود نکنید، این کار به قطعات داخل موتور آسیب جدی وارد می کند.
  • هیچ گاه موقعی که در سرازیری کودک شما با دنده جلو حرکت می کند برای متوقف ساختن آن از دنده عقب استفاده نکنید.
  • از شستن موتور شارژی خودداری کنید، زیرا به قسمت الکترونیکی دستگاه آسیب شدید وارد می شود.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید موتور شارژی کودک در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *