نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید میکروفن یقه‌ای باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری برای کسانی که به پادکست و ضبط کلیپ در فضای مجازی فعالیت می‌کنند میکروفن یقه‌ای است. اگر به کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی سری بزنید، متوجه می‌شوید که اکثر این ویدئو‌ها از کیفیت صدای لازم برخوردار نیستند. دلیل آن عدم استفاده از میکروفن یقه‌ای است اگه دقت کرده باشید اکثر کسانی که کلیپ‌های با کیفیت بالا دارند از میکروفن یقه‌ای استفاده می‌کنند. این‌جاست که اهمیت این وسیله کوچک مشخص می‌شود. خوشبختانه میکروفن‌های موجود در بازار قیمت مناسبی دارند و شما با پرداخت کم‌ترین هزینه ممکن می‌توانید کیفیت صدا در تصویربرداری خود را بالا ببرید.

اگر شما هم فیلم‌های آموزشی یا کلیپ‌های معرفی محصول خود را به وسیله دوربین تلفن همراه‌ خود ضبط می‌کنید به احتمال خیلی قوی به این دستگاه نیاز دارید، زیرا میکروفن فابریک تلفن هوشمند شما قادر به ضبط باکیفیت صدا از فاصله دور نیست. بنابراین نیاز به یک میکروفن جداگانه دارید. کیفیت ضبط صدا در تلفن همراه‌های مختلف به وسیله یک میکروفن ثابت با یکدیگر متفاوت است، برای مثال: میکروفن‌هایی که در بازار وجود دارند، بیشترین سازگاری را با محصولات سامسونگ دارند. بنابراین اگر تلفن همراه شما سامسونگ باشد، بیشترین کیفیت صدا را خواهید داشت.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید میکروفن یقه ای دارید اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. سایت بس مارک در این مقاله شما را با انواع میکروفن یقه‌ای آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید میکروفن یقه ای باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهد.

میکروفن‌ یقه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان فرانسوی(micro phone) میکروفن یا همان صدابَر، نوعی سنسور حساس به صدا که صدای دریافت شده را به الکتریسته تبدیل می‌کند. یعنی صدا برای اینکه وارد لوازم الکترونیکی شود باید به سیگنال الکتریکی تبدیل شده و میکروفن دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. نوع کوچک شده میکروفن را که قابلیت اتصال روی لباس را داشته باشد میکروفن یقه‌ای می‌گویند. این وسیله برای اجرای روی صحنه، مصاحبه‌های خیابانی و ضبط کلیپ‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتماً بخوانید: راهنمای خرید ساز سنتور

انواع میکروفن‌ یقه‌ای:

  • میکروفن یقه‌ای باسیم: این مدل به وسیله سیم به دستگاه مورد نظر شما متصل می‌شود، دارای محدودیت حرکت هستند، یعنی شما با توجه به طول سیم میکروفن می‌توانید حرکت کرده و جا‌به‌جا شوید. از مهم‌ترین ویژگی این محصول می‌توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد و با هر نوع وسیله‌ای سازگار است.
  • میکروفن یقه‌ای بی‌سیم: جدیدترین نمونه میکروفن هستند، شما به وسیله بلوتوث و شبکه بی‌سیم می‌توانید، آن را به دستگاهایی که از قابلیت بی‌سیم بهره می‌برند استفاده کنید. برخلاف مدل‌های باسیم محدودیت جا‌به‌جایی ندارند یعنی در محدوده آنتن دهی می‌توانید حرکت کنید. متاسفانه قیمت آن‌ها مقداری گران‌تر است و با تمامی دستگاه‌ها سازگاری ندارد.

مزایای استفاده از میکروفن یقه‌ای:

  1. قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر میکروفن‌ها ارزان‌تر است، بنابراین با کمترین قیمت ممکن می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید.
  2. دارای حجم و اندازه کوچکی هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد و برای جا‌به‌جایی محدودیتی ندارند.
  3. قابلیت اتصال روی یقه لباس را دارند، یعنی دیگر نیازی نیست که یک دست شما مشغول گرفتن میکروفن باشد. بنابراین آزادی عمل بیشتری دارید.
  4. نمونه‌ بدون سیم این محصول کار ضبط را برایتان آسان می‌کند. یعنی دیگر نیازی به نگرانی در مورد مخفی کردن سیم درون صحنه ندارید.
  5. به دلیل نزدیک بودن به دهان شما کیفیت صدا برداری تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند در واقع کار شما حرفه‌ای‌تر می‌شود.

بهترین مارک میکروفن یقه‌ای:

اگر بخواهیم به شما یک برند خاص را معرفی کنیم، این کار چیزی جز تبلیغ نیست و شاید در حق سایر برندهای باکیفیت هم کم لطفی کرده باشیم. بنابراین شما را با بهترین برندهای میکروفن‌یقه‌ای آشنا می‌کنیم.

  • میکروفن یقه ای اینوی
  • میکروفن یقه‌ ای یانوی
  • میکروفن یقه ای لاوالیر
  • میکروفن یقه ای آی تی لینک
  • میکروفن یقه ای بویا
  • میکروفن یقه ای مکا
  • میکروفن یقه ای جیتگ
  • میکروفن یقه ای یونیواس
  • میکروفن یقه ای ایکس او
  • میکروفن یقه ای این وی
  • میکروفن یقه ای لایند

راهنمای خرید میکروفن یقه‌ای:

شما برای اینکه یک میکروفن یقه ای ارزان و باکیفیت خریداری کنید، بهتر است قبل از خرید میکروفن‌یقه‌ای به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با انواع میکروفن‌یقه‌ای آشنا کرده و به شما این نکات مهم را آموزش دهیم.

نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن یقه‌ای باید به آن توجه داشته باشید:

  • قیمت میکروفن: قبل از هر کاری باید میزان بودجه برای خرید میکروفن یقه‌ای را مشخص کنید. زمانی که مقدار بودجه مشخص شد، مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود.
  • نوع میکروفن: میکروفن یقه‌ای انواع مختلفی دارد. از نمونه باسیم گرفته تا نمونه بدون سیم این بسته به نیاز شماست که کدام مدل را انتخاب کنید. اگر در مورد هر یک از این مدل‌ها به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما به ابتدای مطلب مراجعه کرده و قسمت انواع میکروفن یقه‌ای را با دقت مطالعه کنید.
  • طول سیم : اگر نمونه با سیم میکروفن را می‌خواهید خریداری کنید بهتر است، به طول سیم آن توجه داشته باشید. اگر طول سیم خیلی بلند باشد، ممکن است به دست و پای شما گیر کرده یا گره بیفتد و اگر خیلی کوتاه باشد ممکن است، شما آزادی عمل هنگام اجرا با آن را نداشته باشید.
  • نوع باتری: اگر قصد خرید نمونه بدون سیم را دارید حتما به نوع باتری توجه داشته باشید. اگر باتری توانایی نگهداری شارژ را نداشته باشد، خیلی زود خالی کرده و اجرای شما ناقص می‌ماند. پس به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای باتری لیتیوم یون با طرفیت بالا هستند.
  • فیلتر نویز: برای کسانی که به صورت حرفه ای کار می کنند، داشتن نویز و صداهای مزاحم روی صدا کار را از حالت حرفه‌ای خارج می کند. هرچند حدودی با نرم افزار های ویرایش صدا می‌‌توان صداهای مزاحم را حذف کرد، اما باز هم نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد. بنابراین باید میکروفنی را خریداری کنید که دارای فیلتر حذف نویز باشد.
  • میزان فرکانس: یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید میکروفن باید به آن توجه داشته باشید، میزان حساسیت دستگاه به صدا است، این میزان با یکسری اعداد داخل جدول کاتالوگ دستگاه وجود دارد. این اعداد درون اتاق عایق صدا در شرایط یکسان سنجیده می‌شود. بنابراین با توجه به نوع کار خود باید یکی از این میکروفن‌ها را انتخاب نمایید.
  • گارانتی: به سراغ برندهایی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات همیشه از کیفیت بالایی برخوردارند زیرا شرکت‌های سازنده همیشه محصول با کیفیت خود را گارانتی می‌کنند. در غیر این صورت شرکت هزینه‌های سنگینی را برای خود به وجود می‌آورد.
  • از فروشگاه معتبر بخرید: متاسفانه روزانه حجم زیادی کالای تقلبی وارد بازار می‌شود که از نظر ظاهری با نمونه اصلی کاملاً شباهت دارند. تنها راه تشخیص آن تخصص و مهارت بالا است. بنابراین اگر می خواهید کلاه سرتان نرود و جنس تقلبی را با قیمت اصلی خریداری نکنید، حتماً از فروشگاه معتبر خرید کنید.

حتماً بخوانید: راهنمای خرید ساز کالیمبا

روش نگهداری از میکروفن یقه‌ای:

  1. همیشه بعد از استفاده سیم میکروفن را به آرامی و دقت جمع کردند و در بسته مخصوص نگهداری کنید در غیر این صورت گره خوردن احتمال قطع شدن آن به دور از انتظار نیست.
  2. به خاطر اینکه میکروفن از سنسورهای حساس مغناطیسی ساخته می شود هرگز نباید آن‌را کنار آهنربا یا وسایل مغناطیسی قرار داد.
  3. تا زمانی که شارژ باتری میکروفون شما تا آخر به اتمام نرسیده، از شارژ کردن دوباره آن پرهیز کنید، زیرا به باتری دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌شود.
  4. برای افزایش طول عمر باتری میکروفن آن را بعد از پایان کار از داخل دستگاه جدا کنید. این کار همچنین سبب می‌شود، شارژ باتری شما از بین نرود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید میکروفن‌یقه‌ای مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از مدل‌های میکروفن‌یقه‌ای ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید میکروفن‌یقهای در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *