نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پنکه شارژی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری در هر خانه‌ای پنکه شارژی می‌باشد. این روزها با توجه به قطع شدن پی در پی برق شهری نیاز به این وسیله بیشتر از هر وقتی احساس می‌شود. زیرا اگر برق شما قطع شود و سیستم برق اضطراری هم نداشته باشید، به احتمال زیاد گرما زده می‌شوید. پنکه شارژی یک وسیله کاربردی برای مواقع قطع برق است و تا ساعت‌ها شما را خنک نگهداری می‌کند. بسته به اندازه پنکه قدرت آن متفاوت است، هر چه پنکه شما بزرگتر باشد، بازدهی بیشتری دارد و شارژ را کمتر نگهداری می‌کند. اما یک پنکه کوچکتر شارژ را مدت زمان بیشتری نگه می‌دارد ولی بازدهی کمتری دارد. پنکه شارژی فقط برای مواقعی استفاده می‌شود که برق شهری قطع می‌شود و شما برای مواقع عادی باید یک پنکه معمولی داشته باشید.

پنکه شارژی علاوه بر منزل بیشتر برای مسافرت و تفریح مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که می‌دانید هنگام سفر در دل طبیعت دسترسی به برق کم بوده و یا وجود ندارد و شما برای کنار آمدن از گرمای طاقت فرسا مجبور به استفاده از یک وسیله سرمایشی هستید، بهترین وسیله برای گردش و سفر پنکه شارژی است. این وسیله معمولا دارای باتری‌های ظرفیت بالای قابل شارژ می‌باشد که با شارژ کردن آن‌ها شما قادر به روشن کردن پنکه بدون برق خواهید بود. برای آب و هوای شرجی اگر دسترسی به کولر گازی وجود نداشته باشد، بدون شک بهترین وسیله پنکه است. پس اگر قصد دارید درون جنگل با هوای شرجی به تفریح بپردازید، پیشنهاد می‌کنم، حتما یک پنکه شارژی همراه خود داشته باشید.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به سفر و طبیعت هستید و قصد دارید برای خود یک پنکه شارژی خریداری کنید، اما با توجه به تنوع زیاد قیمت‌ها و مدل‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع پنکه شارژی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پنکه شارژی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

پنکه‌شارژی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنکه که در زبان فارسی به آن باد بزن شارژی هم گفته می‌شود، وسیله‌ای است که به منظور خنک سازی هوا در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنکه‌های شارژی دارای یک یا چند باتری قابل شارژ هستند که شما در مواقعی که دسترسی به برق وجود ندارد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پنکه‌ها معمولا دارای پره‌هایی به شکل اریب هستند که با چرخش پره‌ها باعث چرخش هوای محیط و خنک شدن آن می‌شوند. این وسیله برای مناطق شرجی که رطوبت هوا بالا است و امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر باتری‌های این وسیله را به خوبی شارژ کنید، مدت زمان زیادی می‌توانید از آن استفاده کرده و خنک بمانید.

انواع پنکه‌شارژی مسافرتی:

  1. پنکه‌های شارژی دستی: کوچک‌ترین نمونه پنکه که به راحتی در دست قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با گرفتن آن جلوی صورت خود را خنک کنید. به دلیل اندازه کوچک آن‌ها را به راحتی می‌توان درون کیف یا حتی جیب لباس قرار داد به همین علت به آن‌ها پنکه جیبی هم گفته می‌شود. این وسیله جایگزین مناسبی برای بادبزن دستی است که بدون نیاز به صرف انرژی قادر به تولید باد خنک برای شما می‌باشد. این وسیله معمولا دارای تنظیم سرعت باد با سه حالت مختلف می‌باشد.
  2. پنکه‌های شارژی رومیزی: اندازه این مدل مقداری از نمونه قبلی بزرگتر است. این پنکه روی میز قرار می‌گیرد و با سرعت باد مناسبی که دارد قادر به خنک کردن فضای اطراف شما دارد. شما با قرار دادن این پنکه در خودرو و اتصال آن با کابل USB به پورت یو اس بی مثل شارژر فندکی خودرو می‌توانید، مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید، بدون اینکه شارژ ان به اتمام برسد. این وسیله در اندازه‌ای ساخته می‌شود که به راحتی می‌توان آن را جا‌به‌جا کرد. میزان شارژ آن‌ها نسبت به نمونه قبلی بسیار بیشتر است، بنابراین می‌توان آن را برای خنک کردن فضای داخلی چادر مسافرتی استفاده کرد. در کنار پنکه در کنار این وسیله معمولا یک لامپ ال ای دی قرار دارد که کار چراغ قوه را برای شما انجام می‌دهد.
  3. پنکه‌های شارژی آبی: این نمونه از پنکه در اندازه بزرگتر از نمونه قبلی ساخته شده است که دارای یک مخزن آب می‌باشد که باد را با رطوبت آب خنک کرده و باد سردتری را به شما ارائه می‌دهد. در واقع آن را می‌توان نمونه کوچک شده یک کولر آبی به حساب آورد. این نمونه دارای جا باتری می‌باشد و شما هم از باتری قابل شارژ و هم از باتری یک بار مصرف می‌توانید استفاده کنید. قدرت پرتاب باد بالایی دارند و با برق خودرو هم به خوبی کار می‌کنند در نتیجه انتخاب خوبی برای داخل ماشین به حساب می‌آیند.
  4. پنکه‌های شارژی تاشو: در واقع می‌توان آن‌ها را بزرگترین نمونه پنکه مسافرتی دانست، تاشو بودن باعث حمل آسان آن‌ها می‌شود. این پنکه را می‌توان به صورت ایستاده کنار چادر مسافرتی قرار داد. دارای باتری‌های بسیار خوبی هستند که قادر به استفاده از آن‌ها به مدت ۵ تا ۲۴ ساعت خواهید بود. دارای کنترل هستند و در کنار پنکه اسپیکر هم دارند و شما می‌توانید همراه با خنک شدن از گوش دادن به موسیقی هم لذت ببرید. این پنکه جزو بهترین نمونه‌های پنکه‌شارژی به حساب می‌اید چون هم باد بیشتری تولید می‌کند و هم مدت زمان بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  5. پنکه‌های شارژی گیره‌ای: همان طور که از نام آن‌ها پیدا است، دارای یک پایه گیره‌ای هستند که باعث می‌شود به راحتی آن را در هر جایی نصب کنید. این مدل به صورت مستقیم به برق شهری هم وصل می‌شود و از آن به عنوان پنکه برقی هم می‌توان استفاده کرد. مناسب برای نصب روی میز کار و میز کامپیوتر، دارای قدرت پرتاب باد بی‌نظیر می‌باشد. این پنکه به علت استفاده از برق شهری مناسب منزل، محل کار و مسافرت است.

مزایای استفاده از پنکه شارژی:

  • وسیله‌ای ارزان و سبک بوده که به راحتی می‌توان آن را جایگزین بادبزن دستی کرد و فضای کمتری هم به آن اختصاص داد.
  • با توجه به قیمتی که دارد و میزان خنک سازی از ارزش خرید بالایی برخوردار است.
  • برای مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد و گرمای هوا باعث ناراحتی شما می‌شود مثل درون چادر مسافرتی بسیار عالی است.
  • به علت شارژی بودن شما نیاز به خرید باتری ندارید و با شارژ کردن باتری‌های آن در دراز مدت می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرف جویی کنید.
  • استفاده از آن بسیار ساده است و یک وسیله‌ی بی‌خطر به حساب می‌آید، بنابراین بهترین گزینه برای کودکان می‌باشد.

بهترین مارک پنکه شارژی موجود در بازار:

شاید کار چندان ساده‌ای نباشد که بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک پنکه به شما معرفی کنیم، زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک پنکه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای پنکه مسافرتی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پنکه قابل شارژ روبات
  • پنکه قابل شارژ تو تو
  • پنکه قابل شارژ استار وان
  • پنکه قابل شارژ مکا
  • پنکه قابل شارژ زولل
  • پنکه قابل شارژ سانهوایی
  • پنکه قابل شارژ ای اس دی
  • پنکه قابل شارژ ایر کاندیشن
  • پنکه قابل شارژ باسئول

پنکه شارژی از کجا بخریم؟

روش‌های خیلی زیادی برای خرید این محصول وجود دارد که شما از طریق هر روش می‌توانید این وسیله را خریداری کنید، در واقع می‌توان گفت که یک مسئله شخصی و دلخواه است و اگر بخواهیم، تک تک این روش‌ها را به شما معرفی کنیم باید یک مقاله کامل در این مورد توضیحات ارائه دهیم به همین علت تنها دو روش که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما باید حتما از محل کار یا منزل خود خارج شوید و به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنید و پنکه مورد نظر خود را از میان تعداد اندکی از مدل‌ها انتخاب و خریداری کنید. در این روش باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: در این روش شما نیاز به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید و می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر از میان انبوهی از مدل‌ها پنکه قابل شارژ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید پنکه شارژی:

  1. قیمت محصول: اولین و شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید پنکه قیمت آن می‌باشد. بهتر است قبل از هر کاری مقدار بودجه برای خرید پنکه را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع پنکه: این وسیله هم مانند سایر وسایل مربوط به سفر دارای مدل‌های مختلفی هستند که شما باید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر برای داخل کیف می‌خواهید پنکه دستی و برای داخل خودرو و چادر مسافرتی پنکه رومیزی را انتخاب کنید، زیرا پرتاپ باد بیشتری دارند. اگر مدت استفاده و قدرت باد برای شما ملاک اصلی است، باید به سراغ نمونه تاشو بروید زیرا بعد از باز شدن به اندازه پنکه خانگی در می‌آید.
  3. جنس پنکه: موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود اما از اهمیت بالایی برخوردار است، جنس بدنه پنکه می‌باشد. بهتر است پنکه شما از پلاستیک مواد اولیه محکم و مقاوم ساخته شده باشد. زیرا هر لحظه امکان افتادن آن روی زمین وجود دارد و در صورتی که مقاومت لازم را نداشته باشد، آسیب جدی خواهد دید. ممکن است با یک بار افتادن پنکه خود را برای همیشه از دست بدهید، پس باید بدنه آن مقاومت لازم را داشته باشد.
  4. قدرت پنکه: قدرت تمام وسایل برقی با واحد وات سنجیده می‌شود. هر چه میزان وات دستگاه شما عدد بزرگتری باشد، پنکه شما از قدرت بالاتری برخوردار است و هر چه میزان وات پنکه شما عدد کوچکتری باشد، قدرت کمتری دارد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شارژ باتری دستگاه‌های با وات بالا سریع‌تر از وسایل وات پایین به اتمام می‌رسد.
  5. نوع و ظرفیت باتری: همیشه مدل‌هایی را خریداری کنید که باتری آن‌ها به راحتی در بازار پیدا شود و در صورت خراب شدن باتری مجبور به تعویض دستگاه نشوید. هر چه ظرفیت باتری دستگاه شما بیشتر باشد، شارژ بیشتری را نگهداری می‌کند و کمتر نیاز به شارژ دارند. مدل‌های شارژ سریع به مدت زمان کمتری برای شارژ شدن احتیاج دارند و گزینه مناسب‌تری هستند.
  6. برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که داده شد باز هم احساس می‌کنید با خرید این وسیله مشکل دارید، بهتر است به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید، زیرا این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند و از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک محصول معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از پنکه شارژی:

  • پنکه را در قسمتی قرار دهید که پشت آن خالی بوده و هوا به راحتی درون آن گردش پیدا کند، در غیر این صورت به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود.
  • همیشه تا زمانی که شارژ باتری دستگاه به صورت کامل تمام نشده آن را شارژ نکنید، این کار باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود.
  • اگر برای چند ماه تا یک سال قصد استفاده از این وسیله را ندارید، بهتر است، باتری‌ها را از داخل دستگاه خارج کنید.
  • هرگز پنکه را مقابل نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید، زیرا جنس بدنه آن از پلاستیک است و گرمای خورشید سبب تغییر شکل در ظاهر پنکه می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پنکه شارژی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پنکه شارژی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پنکه شارژی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *