نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ژل شستشوی صورت باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد علاقه خانم‌ها و آقایان ژل شستشوی صورت است. شستشو دادن صورت باعث باز شدن منافذ پوست شده و سبب شادابی و طراوت پوست شما می‌شود. در طول روز گرد و خاک و آلودگی هوا روی پوست شما نشسته و باعث مسدود شدن منافذ پوست شما می‌شود. پوست هم یک عضو زنده است و به تنفس نیاز دارد، اگر روزنه‌های روی پوست بسته شود، تعداد زیادی از سلول‌های زنده روی پوست کشته شده و از بین می‌روند به همین منظور باید از پوست خود مراقبت کنید. بهترین کار برای مراقبت از پوست شستشوی آن به وسیله ژل شستشوی صورت است. این ژل حاوی موادی است که به راحتی چربی، سلول‌های مرده و آلودگی را از روی پوست در خود حل کرده و باعث تمیز شدن هر چه بیشتر پوست شما می‌شود.

امروزه با پیشرفت لوازم آرایشی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانم‌های جوان پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست صورت است. این مواد با شوینده‌ای مثل صابون به راحتی تمیز نمی‌شوند، بنابراین شما باید از ژل شستشوی صورت استفاده کنید. اکثر لوازم آرایشی از مواد با پایه شیمیایی ساخته می‌شوند، که برای پوست مناسب نبوده و در طولانی مدت سرطان پوست ایجاد می‌کنند. بنابراین شما باید بلافاصله بعد از استفاده در اولین فرصت آن‌ها را شستشو داده و سلامت پوست خود را به خطر نیاندازید. توصیه می‌شود هر شب پوست صورت خود را با ژل شستشوی صورت شستشو دهید و شادابی و لطافت را به پوست خود هدیه دهید. پوست هم مانند سایر قسمت‌های بدن نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و در صورتی که به آن اهمیت ندهید، ضرر آن را در آینده در زیبایی خود خواهید دید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و قصد خرید ژل شستشوی صورت را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول بهداشتی به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ژل شستشوی صورت آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ژل شستشوی صورت باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

ژل شست‌شوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه به دلیل آلودگی هوا و گرد و غبار شستشوی صورت با آب تنها کار ساز نیست و شما نیاز به یک سری مکمل به نام ژل شستشوی صورت دارید. این محصول در بازار به فیس واش یا همان شستشو دهنده صورت معروف است. این مکمل‌ها جایگزین مناسبی برای انواع صابون هستند و ترکیبات آن‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که بیشترین سازگاری را با پوست صورت داشته باشند. این مواد به راحتی سلول‌های مرده و باکتری‌هایی را که آکنه پوستی را ایجاد می‌کنند را از روی پوست شستشو داده و منافذ پوست شما را به خوبی باز کرده که باعث جوانی و لطافت پوست شما می‌شوند.

انواع ژل شست‌شوی صورت (فیس واش):

  1. ژل‌های شستشوی فاقد اس ال اس: یکی از مرغوب‌ترین مدل‌های ژل شستشو هستند که به آن‌ها اس ال ای اس هم گفته می‌شود. دارای ویژگی کف بیشتر هستند، اما متاسفانه در دراز مدت باعث خشک شدن پوست صورت می‌شوند. پس همیشه هنگام خرید ژل شستشو دقت داشته باشید که علاوه بر کف زیاد و قدرت پاک کنندگی بالا پوست صورت شما را خشک نکنند و باعث نرمی و لطافت پوست شما شوند.
  2. ژل شستشوی مناسب پوست چرب: به طور کلی از ژل‌های شستشوی برای پوست‌های چرب که مستعد آکنه نیز هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر پوست صورت شما هم بیش از اندازه چرب است به شما پیشنهاد می‌کنم به سراغ مدل‌هایی بروید که قدرت پاک کنندگی چربی بالایی داشته باشند و به خوبی منافذ پوست شما را باز کنند. ژل‌های با فرمولاسیون ملایم و سبک بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان هستند زیرا آلودگی هوا در این فصل کمتر است.
  3. ژل‌های صورت چند منظوره: اگر به دنبال یک ژل شستشوی همه کاره هستید که علاوه بر شستشو باعث جوان سازی و افزایش شادابی پوست شما شوند، بدون شک همین ژل‌های چند منظوره هستند. زیرا دارای خاصیت لایه برداری، ضد عفونی کننده، آرامبخش و مرطوب کنندگی پوست هستند که این ویژگی باعث می‌شود، علاوه بر شستشوی پوست ترکیبی از چند کرم زیبایی را هم در کنار هم داشته باشید.

روش استفاده از ژل‌شستشوی صورت:

در واقع بهتر است قبل از هر کاری پوست صورت خود را با آب ترجیحا ولرم خیس کرده و مقداری از ژل شستشو را روی صورت خود بمالید. مالش پوست را تا زمانی ادامه دهید که مطمئن شوید، چربی و آلودگی‌های روی پوست شما به خوبی درون ژل حل شده‌اند. بعد از گذشت چند دقیقه می‌توانید با آب ولرم پوست صورت خود را شستشو دهید. توصیه می‌شود از ژل‌هایی استفاده کنید که با پوست صورت شما سازگاری کامل را داشته باشند. هیچ گاه بعد از شستشوی صورت با کشیدن و فشار دادن حوله پوست خود را خشک نکنید، بلکه با یک حوله نرم و لطیف با ضربه زدن روی پوست آن را خشک کنید.

مزایای استفاده از ژل‌شستشوی صورت:

  • همان طور که می‌دانید آلودگی و چربی روی پوست صورت به راحتی با آب و بدون مواد شوینده از بین نمی‌رود و استفاده از صابون هم آلرژی ایجاد می‌کند، بنابراین باید از ژل شستشو استفاده کرد.
  • ژل شستشو برای پوست‌های چرب که مستعد ایجاد آکنه هستند، بسیار مناسب است و می‌تواند منافذ پوست شما را به طور کامل باز کند و پوست شما به خوبی تنفس کند.
  • قیمت آن نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی مشابه ارزان‌تر است، پس می‌توان نتیجه گرفت که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.
  • نسبت به شوینده‌های صابونی مواد شیمیایی و خطرناک کمتری در آن‌ها به کار رفته و ایجاد آلرژی پوستی نمی‌کنند، پس اگر دارای پوست حساس هستید، حتما از این شوینده استفاده کنید.

بهترین مارک ژل شستشوی صورت:

کار چندان ساده‌ای نیست که بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک ژل شستشو به شما معرفی کنیم، زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نه معرفی محصول و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای ژل‌های شستشوی صورت را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ژل شستشوی رندل
  • ژل شستشوی دیپ سنس
  • ژل شستشوی ویتالیر
  • ژل شستشوی کامان
  • ژل شستشوی نئودرم
  • ژل شستشوی مورینگا امو
  • ژل شستشوی فیس دوکس
  • ژل شستشوی هالیوود
  • ژل شستشوی هیدرودرم
  • ژل شستشوی نوتروژینا
  • ژل شستشوی سوپکس

ژل شستشوی صورت از کجا بخریم؟

در کل روش‌های زیادی برای خریداری کردن این محصول وجود دارند که از طریق تک تک آن‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید، به طور کلی هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که مشخص کند، این محصول را از چه راهی خریداری کنید و یک موضوع کاملا شخصی و دلخواه است. اما از آنجایی که دو روش یعنی خرید حضوری و خرید اینترنتی بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • خرید حضوری: قدیمی‌ترین روش خرید در جهان که در کشور ایران طرفداران خاص خود را دارد. در این روش شما باید به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و از میان مدل‌های موجود یکی را خریداری کنید. در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید چون جنس خریداری شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  • خرید اینترنتی: یکی از جدیدترین روش‌های خرید در ایران و جهان است که طرفداران زیادی دارد. در این روش نیاز به خروج از منزل یا محل کار خود را ندارید، شما باید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. نگران نباشید، زیرا در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول می‌توانید جنس مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید ژل شستشوی صورت:

  1. قیمت محصول: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. بهتر است قبل از شروع هر کاری مقدار بودجه برای خرید ژل پاک کننده آرایش صورت را مشخص کنید. با مشخص کردن میزان بودجه تمام مدل‌هایی که در محدوده انتخاب شما قرار ندارند، از انتخاب شما خارج شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع پوست: به نوع پوست صورت خود توجه کنید، اگر پوست صورت شما چربی زیادی دارد باید به سراغ مدل‌هایی بروید که به خوبی کف می‌کنند و قدرت پاک کنندگی بالایی دارند. البته توجه داشته باشید که این ژل نباید باعث خشک شدن بیش از اندازه پوست صورت شما شود. اگر پوست حساسی دارید و سریع با هر ماده شیمیایی واکنش نشان داده و آلرژی می‌زند، حتما از ژل‌های با مواد گیاهی استفاده کنید.
  3. فصل استفاده: به فصلی که ژل را در آن قرار است استفاده کنید، توجه داشته باشید. معمولا در فصل بهار و تابستان آلودگی هوا کمتر است و پوست شما کمتر با مواد شیمیایی آلوده می‌شود. شما در این فصل می‌توانید از ژل‌های ضعیف و ملایم استفاده کنید. اما اگر در فصل پاییز یا زمستان هستید میزان آلاینده‌های هوا بیشتر است بنابراین باید از ژل شستشویی استفاده کنید که قدرت پاک کنندگی بالاتری دارد.
  4. حجم محلول: اگر شما همیشه از این ماده استفاده نمی‌کنید و تنها زمانی که احساس می‌کنید پوست صورت شما خیلی کثیف شده، پیشنهاد می‌کنم، تیوب‌های کوچک‌تر را خریداری کنید. زیرا دارای تاریخ انقضا هستند و در صورتی که از آن‌ها در طولانی مدت استفاده نکنید فاسد شده و باید آن را دور بریزید. اما اگر مرتب به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید، تیوب‌های بزرگتر را انتخاب کنید، زیرا اقتصادی‌تر بوده و دیرتر تمام می‌شوند.
  5. اصل بودن ژل: استفاده از یک ژل شستشوی تقلبی نه تنها مفید نیست بلکه به پوست شما هم آسیب جدی وارد می‌کند. حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که کدام ژل اصلی است. پاسخ بسیار ساده می‌باشد، شما فقط کافی است به پلمپ محصول و نوع بسته بندی آن توجه داشته باشید. همیشه یک برند اصلی و باکیفیت به وسیله لیبل شرکت سازنده پلمپ شده و با باز کردن درب جعبه پلمپ پاره می‌شود.
  6. زنانه یا مردانه: به دلیل اینکه پوست خانم‌ها همیشه لطیف و نازک‌تر است، می‌توان نتیجه گرفت که خانم‌ها پوست حساس‌تری دارند و ژل شستشوی صورت آن‌ها نسبت به آقایان ضیف‌تر است. از طرفی به علت اینکه پوست صورت آقایان نسبت به خانم‌ها حساسیت کمتری دارد بنابراین باید از ژل شستشوی قوی‌تری استفاده کرد تا توان پاک سازی را داشته باشد. پس همیشه به نوع ژل که مردانه است یا زنانه حتما توجه کنید تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ژل شستشوی صورت در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *