چند نکته مهم که هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن ها توجه کنید.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نگرانی در مورد سرقت خودرو روز به روز کمتر می شود، شما به وسیله ردیاب خودرو می توانید موقعیت خودرو خود را روی نقشه های ماهواره ای یا جی پی اس خودرو مشخص کنید. این دستگاه را می توان روی هر خودرویی نصب کرد، و موقعیت خودرو را در هر مکانی بر روی نقشه های ماهواره ای پیدا کرد. امروز قصد داریم در این مطلب شما را با جی پی اس خودرو یا همان ردیاب خودرو آشنا کنیم.

اگر خودرو شما سرقت شود، می توانید به وسیله ردیاب موقعیت دقیق خودرو خود را پیدا کرده و ماشین خود را از طریق قانون از سارق پس بگیرید. این دستگاه بهترین و مطمئن ترین دستگاه حفاظتی در خودرو می باشد، جی پی اس یا ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح تک تک مدل ها می پردازیم و به شما نکات مهمی که هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن ها توجه کنید آشنا می کنیم.

اگر شما هم قصد خرید دستگاه ردیاب خودرو دارید، اما به دلیل تنوع زیاد مدل ها در انتخاب و خرید با مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید، با ما همراه باشید تا قدم به قدم شما را در انتخاب و خرید دستگاه جی پی اس خودرو راهنمایی کنیم.

ردیاب خودرو چیست؟

یک دستگاه الکترونیکی است که به وسیله یک سیم کارت متصل به اینترنت به ماهواره یوتلست متصل می شود و موقعیت دقیق خودرو شما را روی نقشه ی ماهواره ای از جمله گوگل نمایش می دهد، این دستگاه معمولا در قسمتی از خودرو نصب می شود که سارق نتواند به راحتی آن را پیدا کند. انواع مختلفی دارد که در ادامه شما را با انواع جی پی اس خودرو آشنا می کنیم.

تفاوت جی پی اس خودرو با دزدگیر:

جی پی اس در واقع وسیله ای است که بعد از سرقت خودرو به کار شما می آید، و شما به وسیله آن می توانید موقعیت دقیق خودرو خود را پیدا کنید، همچنین می توانید در برخی مدل های صحبت های سارق درون خودرو را شنود کنید و در هر نقطه ای نزدیک پاسگاه خودرو خود را با زدن یک دکمه خاموش کنید. اما دزدگیر خودرو مانند واکسن عمل می کند و از وقوع جرم تا حدودی جلوگیری می کند. همیشه سارق به دنبال سرقت بی درد سر می گردد و به سراغ خودرو هایی می رود که فاقد سیستم ضد سرقت هستند، توصیه می کنم حتما هر دو وسیله را با هم استفاده کنید.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو:

  • شما به وسیله این دستگاه می توانید، بر روی نقشه موقعیت وسیله نقلیه خود در چند روز گذشته را بررسی کنید و متوجه شوید خودرو شما در چه مسیرهایی حرکت کرده است.
  • به وسیله جی پی اس خودرو قادر خواهید بود در هر نقطه ای که می خواهید به وسیله اپ تلفن همراه خود خودرو را خاموش کنید.
  • در بیشتر مدل ها می توانید به مکالمه افرادی که خودرو شما را به سرقت برده اند گوش کنید، و از نقشه آن ها با اطلاع شوید.
  • در خودرو های بدون سرنشین، برای پیدا کردن مسیر و اطلاع از وضعیت سوخت خودرو از راه دور به کار می رود.
  • خیلی وقت ها اتفاق می افتد، خودرویی به داخل دره ای سقوط می کند و ممکن است دقیقا همان موقع کسی در جاده وجود نداشته باشد و خانواده آن شخص بعد از چند روز نگرانی متوجه حضور شخص در آن منطقه شوند، اما دریاب خودرو در پیدا کردن موقعیت شخص به خانواده آن ها کمک می کند. این وسیله به امداد رسانی سریع هم کمک می کند.

انواع دستگاه جی پی اس خودرو:

  • ردیاب خودرو معمولی: این وسیله به وسیله یک سیم کارت موقعیت خودرو شما را در هر نقطه ای روی نقشه نمایش می دهد. همچنین به وسیله این دستگاه می توانید خودرو خود را در هر نقطه ای بدون اجازه راننده خاموش کنید و به صورت مخفی مکالمات داخل خودرو در هر نقطه ای را شنود کنید.
  • دزدگیر جی پی اس: در واقع بهتر است آن را دزدگیر سیم کارت خور بگوییم. این وسیله علاوه بر داشتن تمامی امکانات دزدگیر ، قابلیت های ردیاب خودرو را هم دارا می باشد. یعنی با یک تیر دو نشان می زنید و با خرید یک دزدگیر صاحب یک ردیاب خودرو هم می شوید.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید ردیاب خودرو:

  • قیمت ردیاب: مهم ترین نکته هنگام خرید ردیاب خودرو قیمت ان می باشد، قبل از هر چیزی مشخص کنید برای خرید جی پی اس خودرو چه مقدار قرار است هزینه کنید، زمانی مقدار بودجه را مشخص کنید خیلی از مدل ها خود به خود حذف می شوند و انتخاب برای شما راحت می شود.
  • نوع ردیاب: همان طور که می دانید ردیاب خودرو دارای مدل های مختلفی می باشد بر اساس استفاده و مقدار بودجه خود نوع ردیاب را مشخص کنید برای مثال جی پی اس معمولی می خواهید یا دزدگیر جی پی اس طبیعی است دزدگیر جی پی اس نسبت به ردیاب معمولی از قیمت بیشتری برخوردار است.
  • نوع اپشن: قبل از خرید دستگاه جی پی اس از فروشنده بخواهید به شما در مورد آپشن های دستگاه توضیح دهد، برای مثال به وسیله این دستگاه می توانید خودرو خود در هر نقطه ای خاموش کنید و با استارت زدن هم روشن نشود، یا اینکه صدای اطراف درون خودرو را شنود کنید.
  • آپ دستگاه: حتما از فروشنده بخواهید در مورد سیستم عامل مورد نیاز برای نصب آپ روی تلفن همراه شما توضیح دهد برای مثال آیا از سیستم عامل لینوکس و آی او اس هم پشتیبانی می کند یا فقط سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کند.
  • خدمات پس از فروش: همیشه به دنبال خرید مدل هایی بروید که دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش هستند، هیچ وقت شرکتی تا از کیفیت دستگاه خود با خبر نباشد آن را ضمانت نمی کند، پس داشتن گارانتی می تواند نشان بر کیفیت داشتن دستگاه باشد.
  • سازگاری با سیستم برق خودرو: اگر می خواهید سیستم برقی خودرو شما دستکاری نشود، و در آینده دچار اتصالی و سوختن سیمکشی در خودرو خود نشوید مدل هایی را بخرید که به صورت فابریک و بدون دستکاری روی خودرو شما نصب می شوند.
  • از فروشگاه معتبر بخرید: توجه داشته باشید که از فروشگاه معتبر باید خرید کنید، زیرا فروشنده جی پی اس را روی خودرو شما نصب می کند و می تواند با دسترسی به موقعیت خودرو شما و محل دقیق دستگاه ردیاب اقدام به سرقت خودرو شما کند. به همین علت توصیه می شود از فروشگاه معتبر خرید کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ردیاب خودرو مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۸ نمونه جی پی اس خودرو ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ردیاب خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *