چگونه یک دستگاه تصفیه کننده آب خانگی خریداری کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کارخانه ها روز به روز به آلودگی هوا افزوده می شود. متاسفانه در کنار آلودگی هوا یک معضل دیگری با عنوان آلودگی آب هم وجود دارد. دستگاه های پیشرفته ی زیادی برای جلوگیری از این آلودگی در بازار موجود است. دستگاه هایی که قیمت آنها از ارزان شروع می شود تا مدل های بالاتر و گران تر. شما می توانید با توجه به بودجه و کارایی که از دستگاه انتظار دارید، این وسیله کاربردی را خریداری نمایید. دستگاه تصفیه آب برای مردم شهرهایی که آب شُرب آنها دچار آلودگی است؛ می تواند بسیار مفید باشد، چراکه بحث سلامتی اعضای خانواده در میان است. اما هنگام خرید این وسیله باید یکسری نکات کاربردی را بدانید. ما در این مطلب قصد داریم، این نکات لازم و کاربردی را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

این دستگاه سلامتی آب شُرب را تضمین می کند و کیفیت آب را بهتر و سالم تر خواهد کرد. دستگاه تصفیه آب هدف های مختلفی را دنبال می کند. از بهبود کیفی آب شُرب گرفته تا آبیاری صنعتی، سرگرمی از طریق آب و… . این دستگاه آلودگی های موجود در آب را یا به طور کامل از بین می برد و یا اینکه مقدار این آلاینده ها را کم می کند.

انواع دستگاه تصفیه آب:

  • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی: همانطور که از نام این مدل مشخص است، این دستگاه در زیر سینک و داخل کابینت نصب می شود. خروجی آبی که تصفیه می شود، هم در کنار شیر ظرفشویی نصب خواهد شد و بعد از باز کردن آن آب تصفیه شده سالم خارج می شود.
  • دستگاه تصفیه آب رومیزی: از نام این مدل برمی آید که این دستگاه بر روی کابینت نصب می شود. شکل ظاهری این دستگاه به گونه ای است که در تناسب با سایر وسایل آشپزخانه اعم از یخچال، ماشین لباسشویی و… می باشد. هر دوی این مدل ها به صورت یکسان آب را تصفیه می کنند و عملکرد هر دو یکی می باشد. تنها تفاوت این دو در این است که دستگاه تصفیه آب رومیزی به دلیل ظاهر شکیل و زیبایی که دارد، معمولا گران تر است و فیلتر هایی که در دستگاه استفاده شده است برای همین مدل کارایی دارد. پس اگر دستگاهتان دچار آسیب و مشکل شود و نیاز به تعویض فیلتر آب داشته باشد؛ شما با هزینه ی زیادی مواجه خواهید شد. پس بهتر است اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید و به سلامتی آب بیشتر اهمیت می دهید تا شکل ظاهری آن، مدل زیر سینکی را خریداری نمایید.

چه فناوری هایی در دستگاه تصفیه آب به کار رفته است؟

به طور کلی دستگاه های تصفیه آب، دو فناوری پیشرفته دارند: فناوری اسمز معکوس(Ro) و فناوری اولترافیلتراسیون(UF). این که کدام فناوری را انتخاب نمایید بستگی به میزان آلودگی های موجود در آب دارد. هر آبی میزان خاصی از جامدات را در خود دارا می باشد. (TDS) اگر بخواهید میزان این جامدات را در آب موجود در خانه خود محاسبه کنید، به وسیله یک آزمون ساده یا مراجعه به شرکت آب و فاضلاب به راحتی می توانید TDS را محاسبه کنید. این جامدات همان رسوباتی می باشد که در کتری جمع می شوند. هر آبی شامل عناصر مختلف کلسیم، منیزیم و… است. اگر مقدار این عنصرها در آب مصرفی زیاد باشند، مشکلات زیادی از قبیل سنگ کلیه، وجود رسوبات مختلف در ظروف آشپزخانه و… به وجود می آید. اگر هم مقدار آن ها کم باشد مشکلاتی دیگر از قبیل پوکی استخوان و … در دراز مدت پدید می آید.

با توجه به مواردی گفتیم، فناوری اسمز معکوس حدود ۹۵ درصد از این یون ها را از بین می برد. اما فناوری فیلتر اولترافیلتراسیون بر روی این عنصرها تاثیر نمی گذارد و بقیه آلودگی هایی که در آب موجود است مانند آلودگی هایی که علت آنها میکروب است را از بین می برد. انتخاب هرکدام از این فناوری ها بستگی به آلودگی آب ورودی منزل شما دارد و نمی توان گفت کدام یک از این فناوری ها بر دیگری برتری دارد. دستگاه مجهز به سیستم اسمز معکوس به دلیل داشتن پمپ و تجهیزات زیاد، معمولا قیمت بالاتری خواهد داشت. می توان گفت فقط در صورتی از فناوری اسمز معکوس استفاده کنید که TDS آب منزل شما بالا باشد.

کشور سازنده دستگاه تصفیه آب:

وقتی که شما به سراغ خرید دستگاه تصفیه آب می روید، اولین حرفی که از فروشنده می شنوید، این است که دستگاه تصفیه آب متعلق به کدام کشور می باشد. برخی از فروشنده ها براساس برچسب های موجود روی دستگاه یا سایر خصوصیات، می گویند که این وسیله ساخت کشور هایی مانند: تایوان، ایتالیا و چین است. اما جالب است بدانید بیشتر این قطعات از این کشورها وارد می شوند و مونتاژ نهایی آنها در ایران شکل می گیرد و نام سایر کشورها بر روی آن زده می شود. اما شما هنگام خرید به نام کشور سازنده دقت نکنید، بلکه به کیفیت فیلترها و قطعات توجه داشته باشید.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب به چه نکاتی دقت کنیم:

  • قیمت: با توجه به بودجه ای که برای خرید دستگاه های تصفیه آب کنار گذاشته اید، می توانید دستگاه ارزان یا گرانی را خریداری نمایید. به هر حال اگر به سلامت خود و اعضای خانواده تان اهمیت می دهید، دستگاهی با قیمت مناسب را خریداری کنید، نه خیلی ارزان و نه خیلی گران.
  • توجه به سالم بودن دستگاه: هنگام خرید دستگاه به سالم بودن آن توجه کنید، سعی کنید هنگام خرید از فروشنده بخواهید که دستگاه را برای شما باز کند تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • نصب دستگاه توسط شخص ماهر: بعد از خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید، شخص کارآزموده ای برای نصب دستگاه در نظر بگیرد. و وقتی به خانه رفتید، دستگاه را برای شما نصب کند.
  • کامل بودن تجهیزات: هنگام خرید دستگاه از کامل بودن تجهیزات و پمپ ها و فیلترهای آن اطمینان حاصل کنید.
  • بسته بندی سالم و درست: وقتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید، به سالم بودن بسته بندی و جعبه آن دقت نمایید تا مبادا در انبار دچار پارگی شده باشد و در نتیجه دستگاه دچار شکستگی شود.
  • داشتن استانداردها: دستگاهی که خریداری می کنید باید تمامی استاندارد های بین المللی را داشته باشد. پس هنگام خرید به این نکته هم دقت نمایید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه تصفیه آب مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۸ نمونه دستگاه تصفیه آب ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *