امیکرون بیشتر در مجاری تنفسی رشد می‌کند تا ریه‌ها

به نقل از رویترز، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سویه امیکرون در مجاری تنفسی رشد می‌کند و در ریه‌ها کندتر تکثیر می‌شود.
به گفته محققان، با وجودی که واریانت امیکرون کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می‌شود، اما سرعت تکثیر آن در ریه ۱۰ برابر کمتر از واریانت اولیه کرونا است. تکثیر سریع‌‌تر امیکرون در مجاری تنفسی گرچه منجر به انتقال سریع‌تر می‌شود، اما ابتلای خفیف‌تری را به دنبال دارد. 
گزارش رسمی یافته‌ها برای انتشار در دست بررسی است و هنوز توسط تیم تحقیقاتی منتشر نشده؛ مایکل چان چی وای، رهبر این مطالعه، در یک بیانیه خبری که توسط دانشگاه هنگ کنگ منتشر شد، گفت: «توجه به این نکته مهم است که شدت بیماری در انسان تنها با تکثیر ویروس تعیین نمی‌شود، بلکه با پاسخ ایمنی هر فرد به آن مشخص می‌شود».
وی افزود: با آلوده شدن افراد بسیار بیشتر، یک ویروس بسیار عفونی ممکن است باعث بیماری شدیدتر و مرگ  تعداد بیشتری از افراد شود، حتی اگر خود ویروس کمتر بیماریزا باشد. بنابراین، مطالعات اخیر ما نشان می‌دهد که نوع امیکرون می‌تواند تا حدی از مصونیت از واکسن‌ها بگریزد به طورکلی نمونه اولیه ویروس که مربوط به ووهان چین می‌شود و سویه جدید که امیکرون نام گرفته، هنوز حائز اهمیت هستند. 
براساس مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه به صورت آنلاین در مجله JAMA منتشر شد، افراد آلوده که هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند، ممکن است به طور قابل‌توجهی در انتقال SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، نقش داشته باشند، با توجه به اینکه آنها ۴۰.۵ درصد از عفونت‌های تایید شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *