گرداب فضایی را از دید هابل تماشا کنید

به تازگی تلسکوپ فضایی هابل ناسا با استفاده از دوربین دید وسیع شماره ۳ خود (WFC3) کهکشان مارپیچی NCG 7329 یا اصطلاحا گرداب ستاره ای را به تصویر کشید. ستاره شناسان در حال بررسی این کهکشان هستند.
تلسکوپ هابل به تازگی یکی از هیجان انگیزترین تصاویر نجومی را دریافت کرد اما گرفتن این تصویر رنگارنگ آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. به گفته دانشمندان ستاره شناس، این تصویر با ترکیب مشاهدات متعدد از یک کهکشان و با استفاده از فیلترهای مختلف به دست آمده است. لازم به ذکر است که مشاهدات هابل این تصویر را با استفاده از چهار فیلتر مختلف پردازش می کند. در این فرایند، هر فیلتر یک ناحیه مجزا از طیف های نوری، از فرابنفش تا مادون قرمز را پردازش می کند.
طبق اظهارات ناسا، NGC 7329 یک کهکشان مارپیچی است که در فاصله ۱۴۹ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی توکانا قرار دارد. این کهکشان که با نام‌های ESO 109-12، IRAS 22369-6644 و LEDA 69453 نیز شناخته می‌شود، عضوی از گروه NGC 7329 (LGG 462) است، مجموعه ‌ای از بیش از ده کهکشان که توسط گرانش به هم مرتبط شده‌اند.
 اخترشناسان هابل می‌گویند: با کمک این تصاویر جدید،  پردازنده‌های تصویرهای تخصصی و هنرمندان می ‌توانند درباره استفاده از فیلتر های نوری و مطابقت آن ها با رنگ ها قضاوت آگاهانه ای داشته باشند.
تصاویر گرفته شده با استفاده از هر فیلتر را می توان متناسب با آن فیلتر رنگ آمیزی کرد. در نهایت، تصاویر گرفته شده با فیلترهای مختلف در کنار هم قرار گرفته و شگفتی می آفریند. تصویر رنگارنگ یک کهکشان با رنگ‌هایی که تا حد امکان به واقعیت نزدیک هستند  ترسیم شده و در اختیار جامعه علمی قرار داده می شود.در این تصویر می توانید کهکشان و گرداب فضایی مورد نظر را مشاهده کنید.
منبع: techexplorist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *