به تازگی دانشمندان برجسته آزمایشگاه آلتوس اعلام کردند که ممکن است بتوانیم طی دو دهه آینده از روند پیری در انسان جلوگیری کنیم.
ایزپیسوآ (Izpisua) دانشمند برجسته پزشکی اخیرا در مورد بازگرداندن سن به عقب صحبت کرده و اظهارنظر عجیبی را مطرح کرده است.
در این رابطه، آزمایشگاه آلتوس (Altos) اعلام کرد که می ‌خواهد انسان ‌ها را قادر به زندگی طولانی‌ تر و سالم ‌تر کند. به گفته ایزپیسوآ این هدفی است که ما شاهد تلاش بسیاری برای آن بوده ایم و ما به دستیابی به آن نزدیک تر شده ایم.
او در این باره گفت: من متقاعد شده‌ ام که ظرف دو دهه آینده ما ابزارهایی خواهیم داشت که نه تنها علائم افزایش سن را درمان می‌ کنند، بلکه می‌ توانند بیماری ‌ها و پیری را از طریق جوان ‌سازی سلولی پیش ‌بینی، پیشگیری و درمان کنند.
او این جملات را با اعتماد به نفس زیادی و پس از انجام آزمایش های موفقیت آمیزی که او و تیمش توانستند علائم پیری را در موش ها معکوس کنند، عنوان کرد.
این آزمایش ها بر فعال کردن چهار ژن جوان کننده تکیه داشتند. ایزپیسوآ و تیمش دریافتند که با انجام این کار، موش ها علیرغم پیری ژنتیکی توانستند ۳۰ درصد بیشتر عمر کنند. گفتنی است که دانشمندان دیگر نیز با اکسیژن درمانی به عنوان راهی برای معکوس کردن پیری آزمایش هایی در این زمینه انجام داده اند. 
ایزپیسوآ و تیم پژوهشی او چهار ژن را به طور متناوب فعال کردند. نتایج نشان دهنده اثرات جوان کننده در انواع مختلف بافت ها مانند پوست و کلیه بود که این یافته می تواند به جلوگیری از پیری در انسان کمک کند. 
در کنار این محقق اسپانیایی، آزمایشگاه آلتوس سایر نوابق دنیای پزشکی از جمله چهار برنده جایزه نوبل را به خدمت گرفتند. همه این افراد با هم می توانند نقشی اساسی در کمک به جلوگیری از پیری در انسان ایفا کنند.به گزارش سیناپرس،با این حال، چیزی که کل این فرآیند را بسیار جذاب می کند، رمز و راز آزمایش های انجام گرفته است.
در حال حاضر، هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی این آزمایشگاه را اداره می کند، عنوان نشده است. برخی گزارش ها می گویند جف بزوس، بنیانگذار آمازون، از این آزمایشگاه حمایت می کند. 
 موضوعی که می دانیم این است که همه این دانشمندان برتر روی معکوس سازی روند پیری تحقیق می کنند که همگان امیدواریم در آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
در انتها ایزپیسوآ می ‌گوید که این پروژه فقط برای افراد ثروتمند و یافتن جاودانگی برای قشر خاصی از مردم نبوده و این آزمایشگاه نه تنها می خواهد از پیری در انسان‌ ها جلوگیری کند بلکه به فکر افزایش طول عمر سالم تر و بهتر نیز هست.