خطوط تاریکی که در این تصویر ترکیبی از خورشیدگرفتگی می‌بینید چیست؟ این خطوط، سایه معکوس کوه‌هایی هستند که در لبه ماه قرار دارند.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
تصویر مرکزی که در شیامن (Xiamen) واقع در چین گرفته شده، مرکز ماه را دقیقاً در مقابل مرکز خورشید نشان می‌دهد. اما ماه به قدری از زمین دور بود که نتوانست کل قرص خورشید را بپوشاند. نوری که در اطراف قرص ماه دیده می‌شود، «حلقه آتش» نام دارد.

نور خورشید که در لبه‌ هر کدام از این رشته تصاویر مشاهده می‌شود، از میان دره‌های ماه عبور کرده است. با حرکت ماه از چپ به راست از مقابل خورشید، فقط قله‌های مرتفع‌تر موجود در محیط ماه می‌توانند نور خورشید را بپوشانند. بنابراین خطوط تاریک نشان‌دهنده سایه‌ کوه‌های برجسته، ناهموار، معکوس و بزرگ‌نمایی شده در لبه‌ ماه است. مناطق پرنور، «دانه‌های تسبیح بیلی» (Baily’s Beads) نام دارند.
افرادی که در مسیری باریک در نیم‌کره شرقی زمین بودند موفق به مشاهده این خورشیدگرفتگی کامل حلقوی در سال ۲۰۲۰ شدند. ماه آینده مسیر باریکی که از آمریکای شمالی و جنوبی عبور می‌کند، در معرض خورشید گرفتگی حلقوی بعدی قرار خواهد گرفت. ماه آوریل آینده نیز کسوف کاملی در سراسر آمریکای شمالی رخ خواهد داد.