تولید نشان فضایی طراحی شده توسط پسر یک فضانورد

طراحی پسر یک فضانورد به عنوان نشان یکی از ماموریت‌های ناسا، اکنون پس از ۴۰ سال تولید شد.

 به نقل از اسپیس، طراحی یک پسر برای نشان ماموریت پدر فضانوردش پس از ۴۰ سال به یک نشان گلدوزی شده‌ی جدید برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نسل بعدی کاوشگران فضایی تبدیل شده است.

گروه فیس‌بوکی «Space Hipsters» در روز جمعه(۳۱ مارس) از نسخه بعدی سری برچسب‌های فضایی موسوم به «Signature» رونمایی کردند که درآمد حاصل از فروش‌ آنها به نفع سازمان غیرانتفاعی «Take Up Space» استفاده خواهد شد. این سازمان سفرهای دختران بومی آمریکایی برای حضور در کمپ‌های فضایی را تضمین می‌کند. این نشان‌ها که تعداد محدودی از هر کدام ساخته می‌شود امضای گلدوزی شده‌ی فضانورد سابق ناسا را در خود دارند.

در این نشان جدید امضای فضانورد مایک مولان(Mike Mullane) به چشم می‌خورد که در سه ماموریت شاتل فضایی شرکت داشت. این طرح با استفاده از طرحی که پسرش پاتریک برای اولین پروازش کشیده بود، ایجاد شده است.

در اوایل سال جاری، پاتریک طرح مدادی خود را برای نشان احتمالی پدرش در اولین پرواز شاتل فضایی دیسکاوری در سال ۱۹۸۴، در فیسبوک به اشتراک گذاشت.

پاتریک در ماه ژانویه در پستی نوشت: این طرح را که احتمالا در سال‌های ۱۹۸۲/۱۹۸۳ کشیدم پیدا کردم. این یک ایده اولیه برای نشان ماموریت STS-۴۱D است که پدرم و سرنشینان آن از من خواستند بکشم.

نقاشی پاتریک موشک دیسکاوری را در حال اوج گرفتن بر فراز یک کشتی با سه بادبان به تصویر کشیده است. کشتی بادبانی در برابر طلوع خورشید در افق زمین قرار دارد.

پاتریک می‌نویسد: من چند مورد از این طرح‌ها داشتم که اولین پرواز دیسکاوری را به یکی از همنام‌های قدیمی قایقرانی‌اش متصل می‌کرد.

ناسا نام شاتل‌های فضایی خود را از روی کشتی‌های اکتشافی نامگذاری می‌کرد. دیسکاوری نام دو کشتی متفاوت بود که در اوایل قرن هفدهم و اواخر قرن هجدهم حرکت کردند.

اگرچه در نهایت خدمه از طرح دیگری استفاده کردند، اما برخی از عناصر طرح پاتریک در نسخه‌ی نهایی وجود داشت. نشانی که مایک مولان و خدمه‌اش استفاده کردند، تصویری از دیسکاوری و یک کشتی بادبانی داشت، اما آنها در مقابل یکدیگر و بدون خورشید در آسمان قرار گرفتند.  

طرح پاتریک مورد توجه تیم «Space Hipsters» قرار گرفت.

با انجام چند تغییر جزئی نشان‌هایی با این طرح ساخته شد. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به افزودن نام چارلز واکر به فهرست سرنشینان اشاره کرد اما در کل نشان نهایی به طرح اصلی پاتریک وفادار است.

مانند دو نشان قبلی از سری نشان‌های دسته‌ی «امضا»، نشان مولان در سه نسخه مختلف ارائه می‌شود.

نسخه‌ی محدود ۵۰ عددی طلا که امضای فاکس مایک مولان با نخ طلایی فلزی بر روی آن گلدوزی شده است و بر روی کارت‌های آن نیز امضای دستی او دیده می‌شود.

نسخه‌ی محدود ۱۰۰ عددی با امضای نقره‌ای با نخ فلزی نقره‌ای که آن‌ها نیز دارای امضای مولان هستند و نسخه‌ای که امضای مولان با نخ سفید روی آن گلدوزی شده و فاقد نخ فلزی است و بدون کارت حاوی امضا عرضه می‌شود.

قیمت نسخه‌های طلایی ۷۵ دلار، نقره‌ای ۵۰ دلار و نسخه بدون امضا ۱۵ دلار است که در نهایت درآمد حاصل از آن به سازمان غیرانتفاعی «Taking Up Space اهدا» می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *