به جرات می توان مدعی شد بیشتر کارکنان و مدیرانشان با یکدیگر تفاهم نداشته و روابط آن ها روابطی دوستانه به شمار نمی رود . نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از کرمندان و کارگران  احساس می ‌کنند که تلاش آن ها توسط مدیرانشان دیده نمی شود.

 نتایج یک  نظرسنجی جدید از دو هزار فرد شاغل که همه آنها در پنج سال گذشته مشغول به کار بوده یا در حال حاضر به دنبال شغل جدیدی هستند نشان می دهد بیشتر کارمندان از تعاملشان با مدیران راضی نبوده و از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، ۶۵ درصد بر این باورند که اگر چه همکاران و دوستانشان شاهد زحمات ان ها هستند اما این موضوع هیچ گاه مورد توجه مدیران قرار نگرفته و مدیران همیشه ناسپاس هستند.

حتی با وجود اینکه دو سوم از پاسخ ‌دهندگان  احساس می ‌کنند از سوی کارفرمای خود قدردانی لازم را دریافت نمی کنند، ۵۹  درصد می‌گویند که هرگز رئیسی نداشته ‌اند که واقعاً از کار آن ها قدردانی کند. در این میان یک سوم افراد نیز ادعا می کنند که حاضرند با کمال میل از دستمزد یک هفته خود صرف نظر کنند تا از طرف کارفرمای خود به رسمیت شناخته شوند.

این نظرسنجی به دنبال آن بود که نشان دهد کارکنان واقعاً چه انتظاراتی از کارفرمایان خود دارند؟ چگونه ممکن است اقدامات ساده ای مانند تشکر زبانی و قدردانی، بر شادی و تجربه کلی آنها در محیط کار تأثیر بگذارد؟ 

اکثریت (۴۱٪) از پاسخ دهندگان می گویند که مورد توجه قرار نگرفتن از سوی مدیران باعث می شود  که احساس کنند از آن ها قدردانی نمی شود و ۳۹  درصد دیگر به فقدان ارتباط با مدیران و به رسمیت شناخته شدن از سوی آن ها  اشاره می کنند.

به گزارش سیناپرس، تقریباً نیمی (۴۶٪) از پاسخ دهندگان اعتراف کردند شغل خود را ترک کرده اند زیرا احساس می کردند که از آنها قدردانی نمی شود. وقتی از آنها پرسیده شد که محل کار فعلی آنها چگونه می تواند بهبود یابد، ۳۵ درصد می گویند که مایلند کارفرماینشان فعالیت و زحمات آن ها را دیده و به شکل پاداش یا برنامه های ویژه ای از آن ها قدردانی شود.

با در نظر گرفتن همه موارد، ۶۵ درصد از این افراد اذعان داشتند که اگر احساس کنند مورد توجه مدیریت قرار می گیرد، بهتر کار می کنند.
هنگامی که از این افراد پرسیده شد که کارفرمایان باید از چه راه هایی از کارکنان خود قدردانی کنند، بیشتر افراد طرفدار تشویق های مالی بودند. به گزارش سیناپرس، به این ترتیب یک سوم خواهان افزایش حقوق هستند، در حالی که ۳۰ درصد خواهان کمک هزینه سلامت و پیشرفت حرفه ای بودند.

در واقع، تقریباً از هر ۱۰ نفر،  هفت نفر نمی‌ خواهند برای شرکتی کار کنند که فرصت‌ های پیشرفت داخلی را برای آن مهیا نمی کند.
به گزارش سیناپرس،  بیش از سه چهارم (۷۷٪) افراد حاضر در این نظر سنجی نیز می گویند مهم است که یک شرکت به آنها اجازه بالا رفتن از نردبان ترقی را بدهد، به این معنی که مسیر روشنی برای پیشرفت وجود داشته باشد.

به گفته محققان، در نظر گرفتن هزینه‌ های نه چندان زیادی مانند غذای رایگان، تهیه میز پینگ پنگ یا حتی جعبه ‌ای از خوراکی‌ هایی که برای کارمندان ارسال می‌شود، می تواند اثرات بسیار بزرگی در بهبود روحیه آن ها داشته و به کارکنان احساس داشتن هدف، پیشرفت و تعلق به مجموعه کار را بدهد.به گزارش سیناپرس، اگر برنامه های شناسایی به خوبی و با نیت اجرا شوند، حفظ کارمندان و همچنین بهره وری و روحیه افزایش می یابد.