حیات اتفاق نادری است که روی سیاره ما اتفاق افتاده و به بسیاری از چیزها داخل و خارج سیاره وابسته است. از فاصله زمین با خورشید، تا نقش ماه و خیلی چیزهای دیگر که یکی از مهم‌ترینش روی زمین وجود گیاهانی است که ما نسبت به آن‌ها بی‌تفاوتیم. بزرگترین و مُسن‌ترین موجود زنده سیاره ما یک درخت است، یعنی گیاه. برخی از کوچکترین موجودات سیاره هم همین‌طور. جو زمین، اتمسفر سیاره، هوایی که وارد ریه‌های ما می‌شود و حتی غذایی که می‌خوریم وابسته به گیاهانی است که ما خیلی راحت تارومارشان می‌کنیم تا راحت زندگی کنیم؛ غافل از این‌که زندگی بدون آن‌ها بی‌معنی است. مستند «سیاره سبز» به روایت دیوید آتنبورو که او را با معروف‌ترین مستندهای حیات‌وحش و محیط زیست تاریخ می‌شناسیم، قرار است ما را با تضمین حیات در سیاره به‌لطف وجود گیاهان آشنا کند.

گیاهانی که ۳۰ درصد کل سیاره را فرا گرفته‌اند و اکوسیستم‌های قوی و سامانه‌های پیچیده حیات در اقیانوس و کوهستان هم مستقیم و غیر مستقیم به‌آن‌ها وابسته است. این مستند بریتانیایی محصول ۲۰۲۲ است و همزمان با پخش جهانی از شبکه بی‌بی‌سی، با زیرنویس فارسی اختصاصی و تصاویر چشم‌نوازش از طریق لینک زیر در اختیار علاقه‌مندان به ژانر مستند است.  

>>> تماشای مستند با زیرنویس فارسی   

نکته ۱: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته ۲: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «بس مارک» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته ۳: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» بس مارک بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:  

.

.

.

.

.