دولت چین موفق شد پروژه احداث راه آهن سریع السیری را در شرق این کشور به پایان برساند که بخشی از آن از روی دریا عبور می کند. قطارهای این مسیر ویژه پر سرعت می توانند با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

 عملیات دشوار ریل گذاری اولین راه آهن سریع السیر چین که در مسیر خود از دریا عبور می کند، صبح روز سه شنبه در استان فوجیان واقع در شرق این کشور به پایان رسید.

این راه آهن ۲۷۷ کیلومتری، شهر فوژو، مرکز استان را به شیامن، یک شهر بندری مهم متصل می کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، قطارهایی که قرار است در این مسیر تردد کنند، با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و در بخشی از مسیر خود از روی دریا عبور می کنند.

این مسیر جدید و خاص ریلی، هشت ایستگاه در طول مسیر خود داشته و  پیش بینی می شود زمان سفر بین دو شهر را تنها به یک ساعت کاهش دهد.

طی این پروژه، سازندگان بر مشکلاتی از جمله محیط پیچیده هیدرولوژیکی دریایی غلبه کرده و امکانات پیشرفته ‌ای را برای ساخت مسیر با هدف بهبود کارآیی، اتخاذ کردند. به گفته شرکت راه‌ آهن چین نانچانگ، به‌طور متوسط، روزانه حدود ۶ کیلومتر مسیر ریل گذاری شده است.

در خاتمه گفتنی است که انتظار می رود پروژه ساخت راه آهن فوق و بهره برداری از آن در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. در این گزارش تصویری شاهد بخش هایی از اجرای این عملیات دشوار و سازه های ریلی ساخته شده روی دریا هستید.