فیروز نادری درگذشت

دقایقی قبل خواهر زاده دکتر فیروز نادری خبر درگذشت ایشان را در صفحه شخصی اش اعلام کرد‌.

اوایل خرداد ماه فیروز نادری از مدیران اسبق ناسا در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که در پی یک حادثه از گردن به پایین فلج شده است. 
 او اعلام کرده بود در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

فیروز نادری، ۷۷ ساله متولد شیراز، بیش از سه دهه در ناسا مشغول به کار بود و سمت‌هایی از جمله مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی را بر عهده داشت. او در زمستان ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شد.

دکتر فیروز نادری، دانشمند شناخته‌شده‌ی سازمان فضایی ناسا و یکی از مدیران سابق آزمایشگاه پیش‌رانش جت در این سازمان بود.

وی دانشمند ایرانی-آمریکایی هوافضا بود که به مدت ۳۰ سال در سازمان هوایی ناسا مشغول به کار بوده است. او در مدت فعالیت خود، در بخش‌های مختلف این سازمان مسئولیت‌های فنی و اجرایی بر عهده داشت. تمرکز اصلی فعالیت‌های نادری در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) بود. او در این آزمایشگاه در بسیاری از پروژه‌های بزرگ رباتیک فضایی آمریکا شرکت کرد. او همچنین مدیر کل اکتشافات منظومه‌ی شمسی در این سازمان بود. فیروز نادری در سال ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شد و سپس به‌عنوان مشاور مدیریت با این سازمان و استارتاپ‌های نوپا همکاری می‌کرد. او همچنین به‌عنوان سخنران در همایش‌های علمی شرکت می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *