سرانجام انتظارها به پایان رسید و نخستین تصویر گرفته شده تلسکوپ جیمز وب منتشر شد.
 به نقل از وب‌سایت اسپیس، تیم پشت تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا برخی از اولین تصاویر را امروز (جمعه) منتشر کرد.
عکس اصلی که حتی اشاره‌ای به قدرتی که وب پس از عملیاتی شدن کامل به کیهان خواهد آورد، نیست، ستاره‌ای به نام HD ۸۴۴۰۶ را نشان می‌دهد و تنها بخشی از موزاییکی است که در طی ۲۵ ساعت و روند تراز کردن آینه گرفته شده است.
مارسیا ریکه، ستاره‌شناس دانشگاه آریزونا و محقق اصلی ابزاری که وب برای روش هم‌ترازی به آن تکیه می‌کند می‌گوید: «کل تیم وب از اینکه مراحل اولیه عکس‌برداری و هم‌ترازی تلسکوپ خوب پیش می‌رود خوشحال هستند.»

اولین تصویر منتشر شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب، بخشی از موزاییکی را نشان می‌دهد که در ۲ فوریه ۲۰۲۲ طی ۲۵ ساعت ایجاد شده است؛ در اوایل روند تراز کردن ۱۸ بخش از آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب.
تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون ۴۸ روز از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد و در بحبوحه فرآیند راه‌اندازی که انتظار می‌رود حدود ۶ ماه طول بکشد، قرار دارد.
در بخش عمده‌ای از زمان باقیمانده، دانشمندان بر روی بیداری و کالیبره کردن ابزار تلسکوپ تمرکز می‌کنند و تنظیمات دقیقی را در ۱۸ بخش آینه طلایی تلسکوپ انجام خواهند داد که برای گرفتن تصاویر واضح از اعماق کیهان ضروری است. به گفته ناسا، این روند به خوبی پیش می‌رود.
در طول فرآیند تصویربرداری که از روز دوم فوریه آغاز شد، تلسکوپ،  ۱۵۶ جهت مختلف در اطراف منطقه‌ای که پیش‌بینی می‌شد ستاره در آن قرار داشته باشد را رصد کرد و ۱۵۶۰ تصویر با استفاده از دوربین مادون قرمز خود ثبت کرد که ۵۴ گیگابایت داده خام ایجاد می‌کردند.
یک نمای مشروح از اولین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب مشخص می‌کند که کدام بخش‌های آینه‌ چه نماهایی از ستاره HD 84406 را ثبت کرده‌اند.
این فرآیند به طور کلی نزدیک به ۲۵ ساعت به طول انجامید، اما این تلسکوپ توانست ستاره مورد نظر را طی شش ساعت اول توسط همه‌ی اجزاء آینه خود مورد هدف قرار دهد. تصاویر ثبت‌شده به هم‌ وصل شدند تا یک تصویر بزرگ و منفرد تولید کنند.
هر نقطه منحصر به فرد در تصویر یک ستاره مشخص است که توسط هر یک از  ۱۸ بخش آینه اصلی وب تصویربرداری شده است.