نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۵۵ درصد از دانش ‌آموزان دبیرستانی معتقدند که برای به دست آوردن یک شغل موفق در آینده نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی ندارند.

 نوجوانان امروزی فقط می خواهند که موفقیت و شادی را در آینده شغلی خود به دست آورند. نتایج یک نظرسنجی از ۲ هزار دانش ‌آموز دبیرستانی آمریکایی نشان داد که اگرچه یک سوم از پاسخ‌ دهندگان برنامه ‌ای برای پس از فارغ‌ التحصیلی ندارند، اما ۸۲ درصد معتقدند که مهم‌ ترین مساله برای آنها انجام کاری است که به آن علاقه دارند.
۶۹ درصد معتقدند که داشتن شغل بلافاصله پس از فارغ التحصیلی مهم است، در حالی که دیگران تحصیلات عالی را قطبی تر می دانند. بیش از نیمی از دانشجویان مورد بررسی (۵۵ درصد) معتقدند دانشگاه شرط لازم برایبه دست آوردن یک حرفه موفق نیست.

برای دانشجویانی که هیچ جایگزینی برای تحصیلات دانشگاهی در نظر نگرفته ‌اند، نیمی از نظرسنجی‌ها نشان داد که در مورد گزینه‌های دیگر، مانند مسیرهای شغلی در مشاغل حرفه ای اطلاعات کافی ندارند.

این مطالعات که به سفارش Wolverine و توسط OnePoll انجام شد، نشان داد که دو سوم از دانش آموزان متوجه شده ‌اند که مشاغل ضروری و حرفه ای در طول همه ‌گیری کرونا چقدر مهم بوده و هستند و این امر باعث شد ۴۵ درصد از دانش ‌آموزان علاقه بیشتری به دنبال کردن مشاغل ضروری نشان دهند.

یک سوم دانش آموزان دبیرستان های آمریکایی می خواهند یاد بگیرند که چگونه اهداف خود را دنبال کنند، ۳۳ درصد در پی به دست آوردن پولی برای پرداخت هزینه تحصیل خود بوده و ۳۱ درصد در تقابل با فشار والدین هستند.

نتایج همچنین نشان می ‌دهد که دانش ‌آموزان تحت فشار بیشتری برای ادامه تحصیلات عالی بعد از دبیرستان نسبت به روش‌های جایگزین هستند. ۶۲ درصد از دانش آموزان اذعان می کنند که این فشار از طرف والدینشان است. 

در همین حال، تقریباً سه چهارم (۷۲ درصد) معتقدند که جستجو در گزینه های جایگزین بجای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی بسیار مهم است. با این حال، از هر ۱۰ نفر، سه نفر مدارس فنی حرفه ای را در نظر گرفته، ۴۶ درصد به دانشگاه محلی فکر می کنند و ۴۱ درصد به فکر داشتن شغل بلافاصله پس از فارغ التحصیلی هستند.

تام کندی (Tom Kennedy) رئیس Wolverine در بیانیه ‌ای می ‌گوید: کسانی که مسیری را در مشاغل حرفه ای دنبال می ‌کنند باید مورد تجلیل و حمایت قرار گیرند. از آنجایی که تقاضا برای به کار گیری نیروی کار ماهر در حال رشد است، درک نگرش دانش آموزان نسبت به آینده کاری و کمک به آنها برای دست پیدا کردن به مشاغل حرفه ای به عنوان یک مسیر شغلی با ارزش بسیار مهم است.

به گفته محققان بیش نیمی از دانش ‌آموزان دبیرستانی می ‌گویند که در سطوحی با مشاغل حرفه‌ ای تجارت آشنا هستند. در واقع، ۷۰ درصد خاطرنشان می ‌کنند که یک مهارت عملی را توسط شخصی که خارج از مدرسه می ‌شناسند، آموخته ‌اند.

تحقیقات نشان می دهد که دانش ‌آموزان اغلب مهارت‌های عملی را از والدین خود (۶۱ درصد)، اعضای خانواده (۴۷ درصد) یا دوستان خود (۴۳ درصد) آموختند. این مهارت ها شامل تعمیر خودرو، ساخت و ساز و کار با برق و الکترنیک است. به طور کلی، ۷۹ درصد از دانش آموزان دبیرستان ها معتقدند که دبیرستان ها باید مهارت های حرفه ای را آموزش دهند.

به گفته محققان، کسب توانایی های یادگیری برای بسیاری از پاسخ دهندگان جذاب است. تقریبا نیمی از دانش آموزان خود را یادگیرنده عملی (۴۲ درصد) یا یادگیرنده بصری (۴۵ درصد) می دانند. مهارت‌های محبوب دانش ‌آموزان برای یادگیری در کلاس های حرفه ‌ای عبارتند از: مکانیک خودرو (۳۳ درصد)، برق (۳۲ درصد) و جوشکاری (۳۲ درصد).

به گزارش سیناپرس، کندی در انتها گفت: ضروری است که به دانش ‌آموزان دبیرستانی فرصت‌های عملی مناسبی برای پرورش علایق و خواسته هایشان داده شود و به آنها برای یادگیری بیشتر در مورد گزینه‌ های شغلی در دسترس در مشاغل حرفه ای کمک کنیم.