پرتاب سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس به دلیل مشکل پزشکی کوچک حداقل ۳ روز عقب افتاد

به گفته‌ی مقامات ناسا، پرتاب سرنشین‌دار بعدی اسپیس‌ایکس، به دلیل یک مشکل پزشکی جزئی که یکی از خدمه را تحت تأثیر قرار داده است، حداقل سه روز دیگر تأخیر خواهد داشت.

مأموریت جدید اسپیس‌ایکس که با نام «کرو-۳» (Crew-3) شناخته می‌شود، در ابتدا برای ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل شرایط آب‌وهوایی تا ۳ نوامبر (۱۲ آبان) به تأخیر افتاد.

در حالی که انتظار می‌رفت این بار مانعی برای پرتاب از سکوی پرتاب ۳۹A مرکز فضایی کندی نباشد حالا نزدیک‌ترین زمان درنظر گرفته شده برای آغاز مأموریت ۶ نوامبر ۲۳:۳۶ منطقه‌ی زمانی شرقی (۱۶ آبان ساعت ۱۹:۰۶) درنظر گرفته شده است. به گفته‌ی ناسا تأخیر پرتاب کپسول ذراگون اسپیس‌ایکس به دلیل یک موضوع پزشکی اورژانسی نیست و مشکل پزشکی یکی از خدمه، به کرونا مربوط نمی‌شود.

مأموریت کرو-۳ فضانوردان ناسا «راجا چاری» (Raja Chari)، «تام مارش‌برن» (Tom Marshburn) و «کایلا بارون» (Kayla Barron) را به همراه فضانورد آژانس فضایی اروپا «ماتیاس مورر» (Matthias Maurer) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. این چهار نفر در کپسول سرنشین‌دار «دراگون» (ِDragon) که توسط موشک فالکون ۹ پرتاب خواهد شد، سوار می‌شوند.


تمرین فضانوردان مأموریت کرو-۳ در کپسول دراگون

ناشا جزئیات زیادی از موضوع اعلام نکرد و مشخص نیست که کدام یک از خدمه دچار مشکل پزشکی شده است. حتی با توجه به نگرانی‌های حریم خصوصی و ملاحظات مربوط به سلامت، معلوم نیست که آیا در آینده از این موضوع بیشتر خواهیم دانست یا خیر.

مقامات ناسا گفتند که فضانوردان کرو-۳ در مرکز فضایی کندی (KSC) در قرنطینه هستند. این بخشی از روند عادی پیش از پرتاب است و به گفته‌ی ناسا وضعیت فعلی خدمه خوب ارزیابی شده است و برای پرتاب روز شنبه در مجموعه‌ی پرتاب ۳۹A باقی خواهند ماند.

همان‌طور که از نامش پیداست، کرو-۳ سومین مأموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس است که برای ناسا به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند. مأموریت کرو-۲ در ماه آوریل به آزمایشگاه مداری زمین پرتاب شد و قرار است به‌زودی به زمین بازگردد.

آژانس فضایی آمریکا هنوز مشغول ارزیابی تاریخ پایان مأموریت کرو-۲ است که اعضای آن را «شین کمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مک‌آرتور» (Megan McArthur) فضانوردان ناسا، «آکیهیکو هوشیده» (Akihiko Hoshide) از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن و «توماس پسکی» (Thomas Pesquet) فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا تشکیل می‌دهند.

منبع: Space

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *