کرونای شدید، خطر مرگ را پس از بهبودی دو برابر می‌کند

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد کرونای جدید خطر مرگ بر اثر کرونا را پس از بهبودی از بیماری دو برابر می‌کند.
 
 به نقل از نشریه فوربز، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ابتلا به کرونای شدید می‌تواند خطر مرگ را در سال بعد از بیماری دو برابر کند.

بر اساس این پژوهش که نتایج آن در مجله پزشکی «Frontiers in Medicine» به چاپ رسیده است، افرادی که از کرونای شدید جان سالم به در برده اند، احتمال مرگ شان در سال بعد از این بیماری دو برابر بیشتر از افرادی است که علائم خفیف تری از کرونا را تجربه کرده و یا اصلا به کرونا مبتلا نشده اند؛ همچنانکه این پژوهش گفته است ابتلای شدید و جدی به کرونا می‌تواند آسیبی طولانی مدت را برسلامت افراد وارد کند.

محققان در این پژوهش دریافتند خطر مرگ پس از ابتلای شدید در بیماران زیر ۶۵ سال قابل توجه بود؛ به طوری که این افراد ۲۳۳ درصد احتمال بالاتری از مرگ را در مقایسه با افراد مبتلا نشده دارند. همچنین بنا بر این پژوهش، خطر فزاینده مرگ برای افراد زیر ۶۵ سال بیشتر از افرادی است که سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند.

این تحقیق از سوی پژوهشگرانی از دانشگاه فلوریدا و بر اساس یک تحلیل از سوابق سلامت الکترونیکی ۱۳ هزار و ۶۳۸ بیماری به انجام رسید که به وسیله تست پی سی آر برای کرونا در سیستم بهداشتی دانشگاه فلوریدا مورد آزمایش قرار گرفتند و از بیماری بهبود یافته بودند.

بر اساس یافته‌های این محققان، اکثریت قریب به اتفاق بیماران – یعنی ۸۰ درصد از آن‌ها – از عوارضی مرتبط با کرونا مانند لخته شدن خون یا نارسایی تنفسی جان خود را از دست نداده اند؛ اما پس از آنکه ابتلای اولیه شان به پایان رسید، فوت کرده اند که این بدان معناست که مرگ آن‌ها ممکن است مرتبط با کرونا نبوده باشد.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد ابتلای شدید به کرونا به طور کلی به سلامت آسیب می‌رساند و بیماران را در برابر مشکلات حوزه سلامت آسیب پذیرتر می‌کند؛ به همین خاطر این پژوهشگران بر اهمیت جلوگیری از ابتلا به کرونای شدید از طریق واکسیناسیون تأکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *