یک گوی فلزی مرموز و ناشناخته از آسمان در مکزیک سقوط کرد

یک کارشناس هواشناسی مشهور در مکزیک می‌گوید یک گوی مرموز که از جنس پلاستیک بسیار سخت یا آلیاژی از فلزات ساخته شده، از آسمان به زمین افتاده و توسط شهروندان پیدا شده است. این گوی حالا با رعایت احتیاط به آزمایشگاه منتقل شده تا مورد بررسی‌های دقیق‌تر قرار بگیرد. اگرچه این احتمال مطرح است که این شیء بخشی از راکت اخیر چین باشد، اما هنوز اطلاعات موثقی درباره آن در دسترس نداریم.
به گفته کارشناس هواشناسی مشهور مکزیکی، «ایسیدرو کانو» یک گوی پلاستیکی یا فلزی چند روز پیش از آسمان در وراکروز مکزیک سقوط کرد. او می‌گوید کسانی که شاهد سقوط این گوی بودند مدعی شده‌اند که شیء مذکور سروصدای زیادی داشته اما آتش نگرفته بود. (تصویر اصلی مطلب تزئینی است.)
 به دنبال این خبر گمانه‌زنی‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت، با این حال، کانو می‌گوید این شیء می‌تواند بخشی از یک راکت چینی باشد که هفته پیش در اقیانوس هند سقوط کرد. او همچنین در پست دیگری گفته بود که پیشنهاد می‌کند هیچ‌کس به آن نزدیک نشود یا دست نزند، چون ممکن است رادیواکتیو باشد.
کانو در پست دیگری هشدار داد که افراد محلی برای باز کردن این گوی مرموز اقدام نکنند تا تیم ویژه‌ای از نیروی دریایی مکزیک یا وزارت دفاع این کشور به محل مربوطه برسد. او همچنین نوشت: «در بیرون گوی یک کد وجود دارد، اما اثری از حفره یا شکاف برای باز کردن شیء دیده نشده. این کره‌ها معمولا مکانیزم زمانی دارند و در زمان مشخصی خود به خود باز می‌شوند و اطلاعات ارزشمند داخلشان را هویدا می‌کنند.»
در اواخر سال ۲۰۲۰ مونولیت مرموزی در صحرای یوتا پیدا شد و بعد نمونه‌های مشابه آن را در نقاط دیگر دنیا دیدیم. حالا این گوی مرموز اگرچه شباهت خاصی به آن سازه فلزی ایستاده ندارد، اما از نظر مرموز بودن به همان اندازه کنجکاوی مردم را برانگیخته است. کانو می‌گوید متخصصان حالا این شیء را از مکزیک خارج کرده‌اند تا دقیق‌تر آن را بررسی کنند. فعلا اطلاعات بیشتری درباره این گوی سوال‌برانگیز در دسترس نیست.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *