روزهای سرد همراه با بارش در راه است

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: هفته آینده با کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما، بارش برف، باران و وزش باد در برخی استان‌های کشور رو به رو خواهیم بود.

«فریبا گودرزی» کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازنداران، گلستان، تهران، البرز، شمال ایلام و همدان بارش باران، برف و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و ارتفاعات کرمان بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: فردا – شنبه – نیز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران، برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم بود. در این مناطع هوای حدود پنج تا هفت درجه سردتر خواهد شد.

این کارشناس تاکید کرد: در جنوب استان‌هایی مانند بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی از مناطق کرمان وزش باد، بارش باران همراه با رعد و برق را داریم.

گودرزی با بیان اینکه روز یکشنبه اغلب استان‌های کشور آسمانی صاف دارند اما دوشنبه و سه‌شنبه جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را داریم، افزود: تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی خواهیم داشت. شنبه و یکشنبه آب‌های خلیج فارس مواج می‌شود و در تهران نیز شاهد وزش باد و بارش پراکنده خواهیم بود. بیشنیه دمای استان تهران به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی در ادامه افزود: فرودگاه اصفهان و ورزقان منفی ۹ درجه سانتی‌گراد و مشکین شهر با منفی هشت درجه سانتی‌گرادف سردترین مناطق کشور هستند. زرآباد سیستان و بلوچستان و جاسک با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *