شناسایی زوجی که یک خرس را سلاخی کردند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور از شناسایی زن و شوهری خبر داد که یک خرس را سلاخی کرده بودند. 

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: روز ۳۰ مرداد امسال، ۲ کوهنورد در ارتفاعات پارک ملی پابند شهرستان نکا واقع در استان مازندران در حال کوهنوردی بودند که متوجه می‌شوند دو شکارچی غیرمجاز که زن و شوهر بودند، در حال سلاخی یک حیوان هستند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان در اظهارات ابتدایی خود اعلام کردند که ابتدا تصور می کردیم حیوان مذکور یک گراز است، گفت: پس از اینکه کوهنوردان به صحنه نزدیک شدند، مشاهده کردند که حیوان مذکور یک خرس قهوه‌ای است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: طبق خرافاتی که وجود دارد، شکارچیان برای به دست آوردن چربی زیر پوست خرس اقدام به شکار این حیوان کرده بودند.

وی افزود: هموطنان به هیچ عنوان به این خرافات توجه نکنند و به محصولاتی با عنوان چربی خرس که در بسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رسد، اعتماد نکنند. چراکه چنین موضوعی وجود ندارد و اصلا صحت ندارد. 

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه هویت شکارچیان مشخص شده و پرونده قضایی برای این افراد که زن و شوهر هستند، تشکیل شده است، گفت: شکارچیان ساکن استان سمنان هستند که برای شکار به ارتفاعات استان مازندران رفته بودند.

وی افزود: در حال حاضر این افراد دستگیر نشده‌اند و با دستور قضایی حکم احضار برایشان صادر شده و در حال بررسی موضوع برای دستگیری زوج شکارچی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *