مکان‌های اسرارآمیز ایران که هر کسی نمی تواند به آن ورود کند

سفر به مکان‌های اسرارآمیز و عجیب یکی از مسافرت‌هایی است که برای افراد ماجراجو، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

بسیاری از افراد علاقه دارند به‌ جای رفتن به  مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی عادی، به تماشا و بازدید نقاطی بروند که با اندکی رمز و راز، همراه است و می‌تواند هیجاناتی را در  آنان به وجود آورد.

لازم به ذکر است که در کشور ایران، مکان‌های اسرار آمیز منحصر به فردی، برای این دسته از افراد وجود دارد. از جمله این اماکن می‌توان به تالاب مردگان، گورستان شهر یئری، جنگل جیغ و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم برخی از مکان‌های اسرارآمیز ایران که همه جرات ورود به آن‌ها را ندارند، را معرفی کنیم.

رمز و راز تالاب مردگان در شمال

این دریاچه در نوشهر استان مازندران واقع شده‌ است و با رزرو ویلا در شمال دسترسی نزدیکی به آن خواهید داشت. وجود فضای مه‌آلود و پر از وحشت و وهم، موجب شده تا این منطقه به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار رود.

فضای اطراف این تالاب، بسیار مرموز است. اطراف این دریاچه از درختانی به‌ وجود آمده که ظاهری کاملا متمایز از دیگر درختان دارند. بسیاری از این درختان، مرده‌اند و فضای اطراف آن‌ها را مه مرموزی فرا گرفته‌ است.

حکایت‌های جنگل جیغ در نزدیکی مشهد

در نزدیکی‌های شهر مشهد، جنگلی بسیار اسرارآمیز وجود دارد. در صورتی‌ که شب‌ها از این جنگل عبور کنید صداهایی را خواهید شنید. صداهایی که به جیغ شباهت دارند.

همین عامل نیز باعث شده تا نام این جنگل، جنگل جیغ باشد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این صداهای ترسناک به دلیل وجود ملخ‌های بسیار و صداهای آن‌ها در این ناحیه است. اما مردم محلی بر این باورند که این صداهای عجیب و مخوف، به اجنه و ارواح ارتباط دارد. آن‌ها برای این سخنان خود، دلائلی شنیدنی نیز دارند.

افسانه‌های گورستان شهر یئری در اردبیل

گورستان یئری، یکی از مناطق باستانی است. در این منطقه، گورهای تاریخی و باستانی زیادی کشف شده‌اند. بر روی بیشتر سنگ قبرهایی که در این قبرستان قرار دارند نقش‌هایی حکاکی شده‌ است.

گورستان شهر یئری در اردبیل

برخی از این نقش‌ها، نقوش انسانی هستند. انسان‌هایی که دهان ندارند. این نقش‌ها موجب شده تا گورستانی مرموز و باستانی در این ناحیه از کشور به وجود آید و این ناحیه را تبدیل به یکی از گورستان‌ها و مکان‌های مخوف برای گردشگران کند.

اسرارهای قلعه جنی در کیش

قلعه جنی در جزیره کیش را می‌توان یکی از ترسناک‌ترین اماکن در کشور ایران به شمار آورد. قلعه‌ای مخروبه که در نزدیکی کشتی یونانی واقع‌ شده است.

صداهای ترسناکی که در این ناحیه به گوش می‌رسد، صدای پیچیدن باد در محوطه قلعه، صدای حشرات و جانوران و… باعث شده تا این ناحیه یکی از مرموزترین نقاط در کشور ایران باشد که همه کس جرات ورود و بازدید از آن به‌ خصوص در هنگام شب را ندارد. در زمینه این قلعه، افسانه‌ها و حکایات بسیار زیادی در میان مردم وجود دارد. با اجاره سوئیت در کیش می‌توانید از این ناحیه بازدید کنید و افسانه‌های آن را بشنوید.

قبرهایی مرموز در قبرستان تیس چابهار

در روستای تیس چابهار، قبرستانی اسرارآمیز وجود دارد. مردم محلی بر این باورند که این گورستان، محل دفن اجنه بوده‌ است. در این ناحیه آثار تاریخی بسیاری نیز وجود دارد.

از جمله این آثار می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، آرامگاه سید غلام رسول، فیل بند و… اشاره کرد. اما قبرستان کیش در این‌ مکان، مرموزترین اثر تاریخی و باستانی به شمار می‌رود. محلی‌ها به این قبرستان جن سنط می‌گویند که در معنای گورستان جن است.

سنگ قبرهای این منطقه، ابعاد بسیار عجیب و غریبی دارند. بنابراین عده‌ای از مردم معتقدند در این گورستان، دیوها و اجنه به خاک سپرده شده‌اند. این قبرها در میان صخره‌هایی سنگی قرار دارند و کسی نمی‌داند چطور چنین گورستانی منظم در این صخره‌ها شکل گرفته‌ است. ظاهر ترسناک، سر و صدای همهمه و گریه و ناله و زاری که از این ناحیه به گوش می‌رسد موجب شده تا عده‌ای این سر و صداها را به جن‌ها نسبت دهند که بر سر مزار امواتشان عزاداری می‌کنند.

حقیقت پنهان کلبه وحشت در نزدیکی ماسال

کلبه متروکه انزلی یکی از دیدنی‌ها و اسرارآمیزترین نقاط در کشور ایران است. این کلبه در دل جنگل هفت دغنان واقع است.

کلبه وحشت ماسال

این جنگل علاوه‌ بر زیبایی، بسیار هیجان‌انگیز و مخوف است. مردم این منطقه صداهایی را از این جنگل می‌شنوند. حضور کلبه وحشت در این جنگل باعث شده تا این منطقه یکی از ترسناک‌ترین مناطق ایران باشد. افسانه‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهند چطور این ناحیه متروک شده‌ است.

هجوم مارها، هجوم قورباغه‌های بزرگ و سمی و… بخشی از دلایل این واقعه هستند. داستان‌ها و حقایق زیادی وجود دارد که بر میزان وحشت و مرموز بودن این کلبه افزوده‌ است. با اجاره ویلا در شمال و اجاره ویلا ماسال می‌توانید از نزدیک شاهد وحشت این کلبه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *