رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: در ایام حج امسال در کشور عربستان تاکنون حدود ۸۵ هزار مورد ویزیت پزشک عمومی و تخصصی به زائران ایرانی ارائه شده است.

سید علی مرعشی،رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره ارائه خدمات به حجاج ایرانی در ایام حج»،گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز اول مردادماه در مجموع ۲۱۰ هزار و ۴۹۴ مورد خدمت پزشکی ارائه شده که از این میزان، ۱۳۵ هزار و ۹۹۲ خدمت در مکه و ۳۳ هزار و ۲۸۳ خدمت در مدینه منوره، و مابقی در منا و عرفات به حجاج ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: در مجموع ۷۰ هزار و ۷۷۸ ویزیت عمومی در مطب‌های مجموعه‌ها و ۱۳ هزار و ۹۳۴ ویزیت تخصصی در مکه و مدینه انجام شده است.

مرعشی با اشاره به خدمات پرستاری ارائه شده به حجاج، گفت: در این مدت، خدمات پرستاری شامل عمل جراحی، تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به ۳۴ هزار و ۹۹ خدمت رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۲۷۷ نسخه در داروخانه‌ بیمارستان مکه و ۶۷ هزار و ۳۲۹ نسخه در درمانگاه‌ها وصول شده تا آمار کل نسخه‌های داروخانه‌ها به حدود ۸۰ هزار مورد برسد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: مجموع خدمات پاراکلینیکی ارائه شده شامل اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه در مکه و با احتساب آمار عرفات و منا تاکنون به رقم ۸۹۰۷ خدمت رسیده است. 

وی گفت: در حال حاضر ۳ نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان‌ سعودی بستری هستند.