جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اقدامات انجام شده این جمعیت در هفته گذشته، از امدادرسانی به بیش از ۲ هزار نفر خبر داد.

از ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۲ در سطح کشور ۵۹۲ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ما قبل خود شاهد کاهش ۳ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۲۰۹۹ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد.

۲۷۱ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال، ۲۲۱ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت زمان، ۲۸ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان، مازندران و فارس و گلستان بوده است که به ترتیب انجام ۶۱، ۳۳ و ۳۲ عملیات انجام شده است. 

طی هفته گذشته ۳۶۳ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال ۲۱۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۶۹ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۶۵ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۶۰ عملیات نجات فنی شده است. بیشترین عملیات جاده‌ای در استان‌های اصفهان، گلستان و مازندران با انجام به ترتیب ۴۲، ۲۸ و ۲۳ عملیات بوده است.

از ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۱۶ استان کشور ۳۰ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است. طی این مدت زمان، ۱۶ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۲ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۳ نفر در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی، در استان‌ها فارس و تهران و به ترتیب با انجام ۸ و ۳ عملیات بوده است.

شهروندان توجه داشته باشند که در ایام پاییز از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. قبل از انجام سفر، بهتر است که به اخبار هواشناسی توجه کنند و در صورت هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل و آبگرفتگی، از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند. قرار گرفتن در نقاط امن و بلند و توجه به هشدارهای امدادگران محلی در زمان بروز سیل و آبگرفتگی، توصیه می‎‌شود.

هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستانی و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند. امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند؛ همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir می‌توانند نکات و موارد لازم را فراگیرند.