جزئیات جدیدی از حادثه ریزش دیوار مدرسه در علی‌آبادکتول

دبستان غیرانتفاعی در علی‌آبادکتول استان گلستان به دلیل گودبرداری غیرمجاز تخریب و باعث مجروح شدن چندین دانش آموز و کادر آموزشی مدرسه شد که با دستور مقام قضایی مقصران حادثه بازداشت شدند.
صبح امروز ساختمان دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان شهرستان علی‌آبادکتول بر اثر گودبرداری غیراصولی و غیرمجاز در مجاورت این مدرسه دچار ریزش و تخریب شد که در پی آن غریب به ۱۵ دانش آموز و کادر آموزشی مدرسه دچار مصدومیت شده که با تلاش هلال احمر از زیر آوار رهاسازی و توسط آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دقایقی پیش در خصوص وضعیت مصدومان اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان مرخص شده و باقی دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه به گفته مسوولان بیمارستان، تا پایان امشب مرخص خواهند شد.
احسان گوهری‌راد تصریح کرد: این مدرسه ۲۴ سال قدمت ساخت داشته و در فروردین ماه امسال مجوزهای استحکام بنا را از اداره‌کل نوسازی مدارس و شرکت ذیصلاح اخذ کرده بوده است.
*متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بود
دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص تعیین مقصر و جزئیات قانونی این حادثه گفت: متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و این گودبرداری غیرمجاز بوده است.
حسینعلی ایزد بیان کرد: برای این گودبرداری غیرقانونی چندین مرحله تذکر و اخطار صادر شده بوده که کافی نبوده و انتظار می‌رفت شهرداری برای این عمل غیرقانونی که نظارت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، با اخذ دستور قضایی مانع ادامه عملیات ساختمانی می‌شد.
وی اضافه کرد: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت اما به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده تعدادی از مقصران حادثه بازداشت شده تا روند تحقیقات تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *