رئیس جمعیت هلال‌احمر ازنا از حادثه برای کوهنوردان اعزام‌شده به اشترانکوه خبر داد.

علیرضا سلیمانی با اشاره به حادثه برای کوهنوردان در اشترانکوه اظهار داشت: یک تیم پنج نفره کوهنوردی از اراک روز گذشته به قله سن‌بران اشترانکوه اعزام شده‌است و برای یکی از این کوهنوردان در مسیر بازگشت حادثه رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه کوهنورد مصدوم‌شده در اشترانکوه ساعت ۱۶ امروز از ناحیۀ کمر دچار آسیب شده‌است، افزود: دو تیم امدادی برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شده‌است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ازنا عنوان کرد: کوهنوردان اعزام‌شده به اشترانکوه برای بازگشت با تیم امدادی همکاری نکرده‌اند و کوهنورد آسیب‌دیده هم‌اکنون با کمک امدادگران و بقیۀ کوهنوردان در حال انتقال به‌سمت روستای تیان است.
وی با تأکید به اینکه ۱۰ نیروی امدادی و دو آمبولانس به اشترانکوه اعزام شده‌است، بیان کرد: تیم‌های امدادی هلال‌احمر ازنا در حال رایزنی هستند تا کوهنورد آسیب‌دیده را به بیمارستان امام علی انتقال دهند.
سن‌بران بلندترین قله رشته‌کوه اشترانکوه با ارتفاع ۴۱۵۰ متر است که در آذرماه امسال شاهد حادثه برای ۹ کوهنورد بود. امیرحسین دهقانی، کیارش لشنی و جواد نصراللهی، سه کوهنوردی بودند که همراه با شش کوهنورد دیگر سوم آذر به‌طرف قله اشترانکوه حرکت کردند، اما بهمن آنان را گرفتار کرد و جان دو نفر را در همان روز گرفت.
پیکر سه کوهنورد دیگر نیز بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با تلاش نیروهای امدادی در چهارم آذر ۱۴۰۲ پیدا شد.