دادستان عمومی و انقلاب آبادان با تاکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های شاکیان متروپل، گفت: دستورات و اقدامات ویژه‌ای از سوی دستگاه قضایی به منظور رسیدگی فوری به پرونده متروپل آبادان صادر شده است.

حمید مرانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از اینکه حادثه دلخراش برج متروپل آبادان در دوم خردادماه رخ داد بلافاصله همه عوامل اجرایی و قضایی در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: دستورات و اقدامات ویژه‌ای از سوی دستگاه قضایی به منظور رسیدگی فوری به پرونده متروپل آبادان صادر شده است. اکنون عملیات آواربرداری با سرعت خوبی شتاب گرفته و در راستای رسیدگی به وضعیت افراد زیان‌دیده و جان‌باختگان حادثه طی همفکری و هم‌افزایی که در شورای تامین صورت گرفت مقرر شد اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: بنا به درخواست‌های قضایی و حقوقی خانواده‌های متوفیان و مصدومان، ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی حادثه متروپل تشکیل شده است.

مرانی‌پور عنوان کرد: واحد ارشاد و معاضدت قضایی در این ستاد در نظر گرفته شده است و پس از استماع فرد مراجعه‌کننده، به درخواست وی در واحد مربوطه ستاد رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به صدور گواهی حصر و وراثت در ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل، خاطرنشان کرد: در این ستاد خدمات مشاوره به مصدومان حادثه متروپل ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: تشکیل پرونده پزشکی قانونی برای دریافت دیه مصدومان این حادثه از جمله اقدامات ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل است.

مرانی‌پور با تاکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های شاکیان متروپل، گفت: با رایزنی دادستان مرکز استان خوزستان سعی در تسریع پرداخت دیه به این افراد شده است.

وی افزود: طبق هماهنگی با کانون وکلای استان خوزستان، دو تیم از وکلا برای افراد بی‌بضاعت این حادثه در نظر گرفته شده است.