دختر یک ساله هرمزگانی به چهار نفر زندگی بخشید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و رییس اهدای عضو این استان گفت: اهدای اعضای دختر بچه یک ساله در استان که دچار مرگ مغزی شده بود، زندگی بخش چهار نفر شد.
دکتر محمود حسین‌پور عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: سما سروردی گلستانی کوچکترین عضو خانواده از اهالی خیراندیش شهر بندرپل و اهل تسنن بود که در تاریخ ۱۵ آبان به علت خفگی به بیمارستان کودکان منتقل می شود که با وجود تلاش کادر درمان برای نجات جان وی، به دلیل شدت آسیب وارده به سلول های مغزی، دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: بعد از تایید مرگ مغزی توسط متخصصان مربوط ، هماهنگی جهت اخذ رضایت برای اهدای عضو از خانواده انجام و بعد از رضایت خانواده ،هماهنگی های لازم با رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان جهت اعزام جت اورژانس هوایی از تهران انجام شد.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در جریان اهدای عضو این جان آفرین یکساله، برای اولین بار در کل کشور فرآیند انتقال جراح پیوند قلب و انتقال اعضا با بالگرد اورژانس ۱۱۵ صورت گرفت و جراح قلب از تهران با جت فالکون سازمان اورژانس کشور ، عازم بندرعباس شده و بعد از انجام عمل هاروست قلب، مجددا قلب اهدایی با بالگرد از بیمارستان شهید محمدی تا فرودگاه بندرعباس با بالگرد اورژانس ۱۱۵هرمزگان و از آنجا با جت مجددا به تهران انتقال داده شد.
حسین‌پور ادامه داد: بالگرد اورژانس تهران نیز قلب را از فرودگاه مهرآباد تا بیمارستان رجائی جهت پیوند منتقل کرد و  کلیه و کبد نیز با بالگرد دوم اورژانس ۱۱۵ هرمزگان به لارستان و از آنجا با بالگرد اورژانس هوایی شیراز به بیمارستان ابوعلی سینا منتقل شد.
رییس واحد اهدای عضو هرمزگان خاطرنشان کرد: قلب سما در بیمارستان رجائی تهران به یک پسر ۱۶ ماهه پیوند شد و یک کلیه، به یک پسر ۱۰ ساله از هرمزگان پیوند خواهد شد.

 
 
  
  
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *