مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت جوی روز شنبه همراه با گردوخاک است، گفت: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش و طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و همچنین وقوع رگبار باران و رعدوبرق در مناطق مستعد بارش تگرگ از بعدازظهر شنبه تا یک شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده وضعیت جوی امروز تهران کمی تا نیمه ابری و غبار آلود خواهد بود.
وی گفت: برای شنبه عصر وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در پاره‌ای از نقاط با گردوخاک و از شنبه شب به‌ویژه در بخش‌های شمالی گاهی رگبار و رعدوبرق و تگرگ مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی استان تهران با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی افزود: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در بعضی نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و مرکزی همراه با خیزش و طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و همچنین وقوع رگبار باران و رعدوبرق در مناطق مستعد بارش تگرگ به خصوص در نیمه شمالی استان از بعدازظهر شنبه تا یک شنبه پیش‌بینی می‌شود.
جلالی ادامه داد: طی این مدت وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید همراه با گردوخاک و شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها وجود داشته و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید و بارش تگرگ پیش‌بینی شده و توصیه می‌شود ضمن محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها از سفرهای برون شهری پرهیز کرده و از کنار سازه‌های نیمه تمام قرار گرفته نشود.
وی بیان کرد: برای روز یکشنبه در نیمه شرقی بارش پراکنده در سطح استان و وزش باد گاهی وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک مورد انتظار است و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نیز در ساعت بعد از ظهر به ویژه در روز سه‌شنبه وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.