سازمان مدیریت بحران اندونزی از فوران آتشفشان مراپی و تشکیل ابر‌های مذاب تا ارتفاع ۷ کیلومتری خبر داد. در پی این فوران مواد مذاب تا ۱.۵ کیلومتری آن مشاهده شده است.

آژانس مدیریت بلایای اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آتشفشان مراپی روز شنبه فوران کرد و منجر به ایجاد ابر‌های مذاب تا ارتفاع ۷ کیلومتری این آتشفشان شده است.

به گزارش فرارو، آتشفشان مراپی واقع در منطقه ویژه یوگیاکارتا اندونزی حدود ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت محلی فوران کرد و جریان گدازه‌ای به طول ۱.۵ کیلومتر مشاهده شد.

در بیانیه آمده است که به ساکنان محله مجاور هشدار داده شده است که از هرگونه فعالیت در مناطق خطرناک که در شعاع بین سه تا هفت کیلومتری دهانه قرار دارند، جلوگیری کنند.

مراپی با ارتفاع ۲۹۶۳ متر (۹۷۲۱ فوت) یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های اندونزی است و در حال حاضر در بالاترین سطح هشدار در این کشور قرار داشت.

یولیانتو با بیان اینکه هیچ ساکنی تخلیه نشده است افزود: در صورت ادامه افزایش پوشش و مسافت بیش از ۷ کیلومتر، به احتمال زیاد به ساکنان توصیه می‌شود که تخلیه شوند.

اندونزی که در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد و بیش از هر کشور دیگری آتشفشان دارد. مراپی آخرین بار در سال ۲۰۱۰ فوران شدیدی داشت که بیش از ۳۵۰ نفر را کشت.