قاضی زاده هاشمی: حقوق کمی به خانواده شهدا و جانبازان پرداخت می شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مسائل معیشتی با توجه به تورم و گرانی‌ها حقوق کمی به خانواده شهدا و جانبازان پرداخت می شود زیرا عمده جانبازان ما زیر ۲۵ درصد هستند که کمک معیشت ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند که هزینه ناچیزی است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: از زمانی که در خدمت خانواده معزز شهدا هستیم این ششمین سفر استانی است که به منظور آشنایی با مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در این دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی ارزیابی میدانی از عملکرد مسئولان استانی بنیاد شهید انجام می‌شود، افزود: در سفرهای استانی میز خدمت با حضور معاونان بنیاد شهید تشکیل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در هر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات لازم در همان استان اتخاذ می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان به منظور اکرام خانواده شهدا و ایثارگران و بهبود مسائل فرهنگی خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: خدمات فرهنگی به خانواده شهدا و ایثارگران نیازمند زیرساخت‌هایی است که استان قم از این نظر نسبت به بقیه استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد ولی برخی طرح‌ها نیاز به تکمیل شدن دارد و بنای ما بر این است که بجای شروع پروژه‌های جدید برای پروژه‌های نیمه تمام تزریق اعتبار کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایثار و شهادت در شرایط فعلی ساختار سنی متفاوتی با جمعیت کشور دارند و جامعه هدف ما ۳۰ سال مسن‌تر از میانگین کشوری است، گفت: در حال حاضر پدر و مادر شهدا حدود ۸۰ سال، همسران شهدا و جانبازان حدود ۶۰ ساله و فرزندان شهدا متوسط سنشان ۴۲ سال است که این جمعیت از جوانی گذشته و نیاز به حمایت دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مراکز آسایشگاهی و درمانی بنیاد شهید باید توسعه پیدا کند، گفت: در مسائل معیشتی هم با توجه به تورم و گرانی‌ها حقوق کمی به خانواده شهدا و جانبازان پرداخت می شود زیرا عمده جانبازان ما زیر ۲۵ درصد هستند که کمک معیشت ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند که هزینه ناچیزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *