بازار/قیمت خودرو امروز نیز نوساناتی را تجربه کرد. در ادامه به آخرین تغییرات قیمت خودروها در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ اشاره خواهیم کرد.

بر اساس آخرین معاملات حقیقی روز بازار و لیست قیمت روز خودرو در سایت همراه مکانیک، امروز خودرو‌های داخلی و چینی در بیشتر مدل‌ها با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند. در ادامه جدول قیمت روز پرطرفدارترین خودروهای داخلی و چینی را مشاهده می‌کنید.

برای دیدن لیست کامل قیمت روز خودرو برای تمام خودروها در تمام سال مدل‌ها، می‌توانید از ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک استفاده کنید.

 طبق گزارش همراه مکانیک، در بحث قیمت خودروهای داخلی پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای مدل ۱۴۰۲ امروز به قیمت ۸۹۵ میلیون تومان در بازار عرضه شده است. دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ که در سال گذشته افزایش قیمت چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

از طرف دیگر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدار‌ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شود، امروز به قیمت ۶۲۵ میلیون تومان در بازار دست به دست می‌شود.

در مورد خودروهای تولیدی سایپا، کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ امروز برچسب قیمتی ۴۳۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد. از طرف دیگر مدل دو رنگ این هاچ بک، یعنیکوییک R دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم امروز به ارزش ۴۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از طرف دیگر، سدان جمع‌وجور سایپا، ساینا S مدل ۱۴۰۲ را در بازار با قیمتی کمتر از نمی‌توان پیدا کرد. شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ که طی روزهای گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شده است، امروز به قیمت ۷۴۵ میلیون تومان در بازار حضور دارد.

برای مشاهده لیست کامل قیمت خودرو داخلی می‌توانید وارد صفحه www.hamrah-mechanic.com/carprice/dakheli/ شوید و آخرین قیمت صفر خودروهای داخلی برای تمام مدل‌ها را مشاهده کنید.

در بازار چینی‌ها، شاسی بلند لوکس مدیران خودرو، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت مدل ۱۴۰۲، امروز با برچسب قیمتی ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. جک S5 اتوماتیک شش دنده مدل ۱۴۰۱ هم به قیمت ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به خریداران فروخته می‌شود.

دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۱ هم امروز به قیمت ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در بازار قابل خریداری است. کرمان موتور K7 مدل ۱۴۰۱ هم که در ابتدای سال به قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، امروز برچسب قیمتی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی بازار خودرو

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه بوده است. به شکلی که می‌توان گفت قیمت‌ها در نیمه اول ماه جاری، به دلیل افزایش نرخ ارز، روندی صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم فروردین با اعلام لیست جدید قیمت خودروهای کارخانه‌ای، شوک بزرگی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها از شدت منحنی افزایش قیمت خودرو کاسته نمی‌شود.

در همین زمینه سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا و کارشناس خودرو، گفته است که افزایش قیمت خودرو در کارخانه هیچوقت به نفع مصرف‌کننده تمام نمی‌شود. زیرا افزایش قیمت کارخانه باعث کاهش فاصله قیمتی بازار و کارخانه و در نهایت کاهش دلالی در بازار نمی‌شود و تنها خودروسازان از این مساله سود می‌برند.

منبع قیمت خودرو: همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com