مرگ تلخ ۲ مقنی حین حفر چاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز خبر مرگ ۲ کارگر جوان هنگام حفر یک چاه در شهرک گلستان را تایید کرد.
محمدهادی قانع دوشنبه ۱۶ آذر به خبرنگاران گفت: بعد از اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه گازگرفتگی برای ۲ کارگر مقنی، در ساعت ۱۳ و ۱۶ دقیقه امروز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸  و گروه های امداد و نجات و چاه نورد از ایستگاه‌های ۲۲ و ۱۲ به محل حادثه در شهرک گلستان اعزام شدند.
قانع گفت: این دو کارگر حدودا ۲۵ ساله افغان در قسمت پارکینگ ساختمان مسکونی در حال حفر چاه بودند که به دلیل وجود گازهای سمی و استنشاق این گازها مسموم شده و در عمق ۱۰ متری چاه بی هوش می‌شوند.
او خاطرنشان کرد: آتش نشانان و نجاتگران با توجه به اینکه سریعا خود را به محل رساندند،  بلافاصله عملیات خود را برای بیرون آوردن این دو کارگر آغاز و ابتدا گازهای سمی را از عمق چاه خارج کردند و سپس مشغول عملیات شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: نیروهای آتش نشانی تیم تخصصی چاه نورد در یک عملیات دقیق و نفسگیر پس از ایمن سازی و مطمئن شدن از ریزش نکردن احتمالی چاه و نبود گازهای سمی، این دوکارگر چاهکن را به سرعت از چاه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
قانع ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که هر ۲ کارگر مقنی، به دلیل تنفس گازهای سمی و مسمومیت شدید، جان باختند و پیکر آنان برای انجام اقدامات قانونی به عوامل انتظامی سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *