هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های جعلی قطع برق

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری با پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر بهانه و فرصتی برای انجام اقدامات مجرمانه خود و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفـت: یکی از مواردی که ممکن است افراد سودجو از طریق آن اقدام کلاهبرداری یا سوءاستفاده از مردم کنند ارسال پیامک‌های جعلی با هشدار قطع برق است.

وی ادامه داد:‌ در این شیوه افراد سودجو با استفاده از شماره‌های شخصی یا غیرمرتبط پیامکی هشدارآمیز تحت عنوان قطع برق و… را برای شهروندان ارسال کرده و در ادامه آن نیز یک لینک جعلی قرار می‌دهند. این لینک‌ها یا حاوی بدافزار هستند که ممکن است گوشی تلفن همراه کاربران را آلوده کرده و موجب دسترسی غیرمجاز به داخل آن شود. یا اینکه ممکن است کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده و در حالی که کاربر تصور می‌کند که در حال پرداخت قبض معوقه خود است، حساب بانکی‌اش خالی می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با تاکید بر اینکه هرگونه دریافت پیام مبنی برهشدار قطع برق با سرشماره شخصی، کلاهبرداری بوده و به‌ قصد دسترسی به‌حساب‌های بانکی کاربران است، گفت:‌ توضیه پلیس به شهروندان این است که در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به هیچ عنوان به آن توجه نکنند و از باز کردن لینک‌ها داخل آن نیز پرهیز کنند. لازم است شهروندان برای پرداخت قبوض خود به سایت‌های رسمی بانک‌ها یا نرم‌افزارهای مورد تائید مراجعه کرده و به هیچ عنوان به چنین پیامک‌هایی توجه نکنند.

رجبی افزود:‌ پلیس فتا نیز در صورت اطلاع از چنین مواردی حتما با آن برخورد خواهد کرد. لازم است شهروندان نیز اگر با چنین موارد مواجه شدند حتما موضوع را به پلیس فتا اطلاع‌ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *