کلاهبرداری کلان با عنوان قلابی سازمان‌های امنیتی

کلاهبرداران از طریق سایت دیوار و جعل عنوان سازمان‌های امنیتی نقشه خود را اجرا می‌کردند.

اعضای باندی که با سوء استفاده از سایت دیوار و منتسب کردن خود به سازمان‌های اطلاعاتی و جعل اسناد اراضی و تطمیع شکات، زمین و دام به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال از قربانیان کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.
سرهنگ فضل الله سواری پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت افرادی در پوشش یک باند سازمان یافته بدست آمد که سارقان با شناسایی سوژه‌های خود در سایت دیوار و با تبلیغ و نشر آگهی جهت فروش اموال در شهرستان‌های غربی و جنوبی کشور با طرح ریزی مانورهای متقلبانه و از پیش برنامه ریزی شده اقدام به معاوضه املاک و اراضی تهران و حاشیه تهران با املاک و اموال شکات می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود: سارقان با علم به اینکه شکات اطلاعات کافی ندارند در قرار ملاقات اولیه با آنها، خود را منتسب به سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی و ذی‌نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی کرده و سپس با جعل اسناد اراضی در کرج شکات را تطمیع و ترغیب به تهاتر و خرید و فروش املاک می‌کردند که به محض انتقال سند زمین و اموال و خودروهای شکات به نام خود ظرف چند روز با پائین ترین قیمت اموال و اراضی مربوط را تبدیل به وجه نقد کرده و متواری می‌شدند.
سرهنگ سواری پور بیان داشت: شکات پس از مراجعه به محل قطعات زمین خریداری شده متوجه سند مجعول، فروش مال غیر و کلاهبرداری شده و جهت رسیدگی به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با وصول دو فقره پرونده از شهرستان ازنای استان لرستان با موضوع کلاهبرداری ۱۲هکتار زمین زراعی و ۵۵ راس گاو گوشتی و یک واحد دامداری و تعداد ۳ دستگاه خودرو و کلاهبرداری یک قطعه زمین در تهرانسر و یک قطعه از اراضی در کرج، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ سواری پور تصریح کرد: در استعلام از سازمان ثبت اسناد مشخص شد تمامی اراضی ارائه شده توسط متهمان یا در تصرف وزرات کشور بوده و یا اراضی دارای معارض و مالکان متعدد در شهر تهران دارند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده، در این راستا کارشناسان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، محل اختفای متهم را شناسایی و در ۲ روز تعقیب مراقبت، متهم  را در شهریار دستگیر کردند و او برای انجام تحقیقات فنی در اختیار پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.
وی بیان داشت: در بازجویی از متهم دستگیر شده به سرنخ‌هایی در خصوص محل اختفای یکی از همدستانش در تهران به دست آمد که با اقدامات فنی و اخذ نیابت قضائی، ماموران پلیس آگاهی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دوم را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی غرب استان تهران انتقال دادند.
این مقام انتظامی اعلام کرد: متهمان دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کرده و اذعان داشتند با همدستی افراد دیگر با اقدامات متقلبانه اموال شکات را از دست آنان خارج و به جای آن اموال اراضی با مالکیت غیر را به آنان واگذار می‌کردند.

سرهنگ سواری پور بیان داشت: با توجه به اقرار صریح متهمان، برابر دستور مقام قضائی، ۴ عضو باند در مجموع با قرار وثیقه۲۹۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *