یخبندان در ۱۹ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: روز آینده زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

هشدار آلودگی شدید هوا در ۳ کلان‌شهر معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: روز آینده زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که کماکان موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و پرجمعیت می‌شود.
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای تهران، اصفهان و کرج گفت: روز جمعه ۲۶ آذر سکون نسبی جو همراه با افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در این سه شهر بزرگ خواهیم داشت و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده‌، افزایش شاخص کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی و پرتردد احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
وی تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از هر گونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهرها در دستورکار باشد و فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز انجام نشود و مصرف سوخت‌های فسیلی مدیریت شود.
ضیائیان اظهار داشت: امروز در شرق اردبیل، شمال خراسان رضوی و گیلان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد داریم، همچنین امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گردو خاک ادامه دارد.
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در غرب سواحل خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.
وی افزود: روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه زاگرس، بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه ۲۷ آذر خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.
وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *