فقر گلزنی در دربی نمایان شد

بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس در دربی های پیشین پایتخت گفت: متأسفانه به وضوح شاهد نبود گلزن و بازیکنان گل‌ساز در فوتبال باشگاهی کشور هستیم که این مشکل در دربی نمایان شد.

محسن خلیلی درباره تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس گفت: باید حقیقت را گفت که می‌توانستیم بازی را با همین نتیجه پیش بینی کنیم. دلیلش هم این است که در تمام فوتبال‌های باشگاهی کشور هفته‌های کم گلی داریم.
او که سابقه گلزنی در دربی‌های پایتخت را با پیراهن پرسپولیس دارد، افزود: متأسفانه تمام باشگاه‌ها دچار فقر گلزنی شده اند. این مشکل را در دربی به وضوح می‌توانستیم ببینیم که نه تنها گلزن نداریم بلکه بازیکن تأثیرگذار برای ایجاد موقعیت گل هم نداریم.
خلیلی تصریح کرد: موقعیت‌های گل کمی در اختیار مهاجمان قرار می‌گیرد و همان چند موقعیت هم توسط مهاجمان حیف و میل می‌شود.
او با انتقاد از تاکتیک‌های دو تیم در دربی ۹۷ پایتخت یادآور شد: شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند نبود تماشاگر استرس را کم می‌کند تا استقلال و پرسپولیس بازی خودشان را انجام دهند. با این حال هیچ نشاط و شادابی تاکتیکی در دو تیم به خصوص در نیمه اول ندیدیم.
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: تنها برتری دیروز پرسپولیس نسبت به استقلال در حفظ توپ و انتقال آن به خط حمله بود که دلیلش کیفیت بالای تکنیکی بازیکنان پرسپولیس بود. حرکات فردی آنها باعث اضطراب بازیکنان استقلال می‌شد و آنها توپ را لو می‌دادند.
خلیلی درباره اعتراضات گسترده به داوری و عملکرد داوران خاطرنشان کرد: متأسفانه من که مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس هستم و بازی‌های این رده را پیگیری می‌کنم می بینم در آنجا هم اعتراض به داوری با حرف‌های ناشایست باب شده است. در رده نونهالان هم می بینم که پرخاشگری می‌شود و مربی و بازیکن به داور اعتراض می‌کند. طبیعی است بازیکن در چنین فضایی رشد منفی می‌کند.
او درباره عدم رضایت هواداران کیفیت فنی پایین در دربی گفت: به نظرم جذابیت‌های حاشیه‌ای که هواداران دنبالش هستند را کمتر شاهد خواهیم بود. باید پذیرفت رفتن بازیکنان تأثیر گذار به لیگ‌های اروپایی روی عملکرد سایر فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر نیز مشخص است.
خلیلی درباره اینکه چقدر برای پرسپولیس شانس قهرمانی قائل است؟ خاطرنشان کرد: به نظرم پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است. این تیم در رختکن خود روحیه قهرمانی دارد و خودباوری لازم را پیدا کرده است. وقتی پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد تیم‌های دیگر هم نمی‌توانند نتیجه بگیرند. الان خبری از زنگ خطر و هشدار برای پرسپولیس نیست چون که سایر تیم‌ها هم ضعیف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *