میکل آرتتا جدایی نیکلاس په‌په از آرسنال را بهترین تصمیم برای باشگاه و خود او عنوان کرد. سه هفته از شروع لیگ برتر انگلیس گذشته و آرسنال با کسب ۹ امتیاز صدرنشین است. کمتر کسی تصور می کرد که توپچی ها بالاتر از منچسترسیتی و دیگر مدعیان لیگ، صدر جدول را از آن خود کنند. سیتی هفته گذشته در زمین نیوکسل متوقف شد تا تیم تحت هدایت میکل آرتتا صدرنشین شود. آرسنال فردا در زمین خود میزبان فولام است.

میکل آرتتا در نشست خبری این بازی گفت:« بازی سختی پیش رو داریم چرا که فولام این روزها شرایط بسیار خوبی دارد. آنها فصل گذشته در چمپیونشیپ فوق العاده بودند و تا به اینجا در لیگ برتر نیز نباخته‌اند. الکساندر میتروویچ مهاجم خطرناک فولام است و باید مراقب او باشیم. او اگر در محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شود، می تواند کار شما را تمام کند. باید او را در زمین محدود کنیم. فولام البته بازیکنان خطرناک دیگری هم دارد ولی ما مهیای یک پیروزی دیگر هستیم.»

نیکلاس په‌په، خرید گرانقیمت آرسنال، با قراردادی قرضی راهی نیس شد. آرتتا در این رابطه گفت:« بهترین تصمیم در مورد په‌په جدایی بود. او سه سال با ما بود و روزهای خوب و بدی داشت. به او گفته بودم که امسال شانس زیادی برای حضور در ترکیب نخواهد داشت و او می خواست به تیمی برود که هر هفته در ترکیب باشد. برای جدایی په‌په آماده بودیم و طبق برنامه پیش می رویم. هنوز مشخص نیست به جای او بازیکنی جذب خواهیم کرد یا خیر.»
قرعه‌کشی لیگ اروپا:« آماده هر قرعه‌ای هستیم. چیزی در کنترل ما نیست و شانس هم تعیین کننده است. بازی ها روز پنجشنبه است و سفرهای زیادی خواهیم داشت ولی خودمان را با تقویم بازی‌ها هماهنگ خواهیم کرد.»