با توجه به اینکه شرایط گروه‌های پنجگانه لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب پیچیده شده و هر ۵ تیم دوم شانس صعود به مرحله بعد را خواهند داشت، دیدارهای روز آخر مرحله گروهی حساسیت بسیاری برای تیم‌های دوم هر گروه پیدا کرده است.
پرسپولیس که از ۵ بازی قبلی خود در این گروه ۸ امتیاز دشت کرده با پیروزی احتمالی و یازده امتیازی شدن به احتمال فراوان از این گروه صعود خواهد کرد اما زمان بندی مسابقات آخر گروه‌های پنجگانه به گونه‌ای است که پرسپولیس از نتایج، امتیازها و شرایط صعود گروه‌های دیگر باخبر خواهد شد و این می‌تواند یک مزیت بزرگ برای تیم یحیی گل محمدی باشد.
در صورتی که معمولا مسابقات روز آخر مرحله گروهی به صورت همزمان برگزار می‌شود، دیدارهای هفته پایانی گروه‌های دوم و سوم روز دوشنبه برگزار خواهد شد و تکلیف تیم‌هایی مثل سپاهان و شارجه در این روز روشن می‌شود و پرسپولیس می‌داند که هر کدام از این تیم‌ها چند امتیازی شده و با تیم‌های دوم این دو گروه به چه امتیازی دست یافته‌اند.

در این گروه‌ها سپاهان در جده مقابل الاتحاد قرار خواهد گرفت و با یک مساوی ۱۱ امتیازی می‌شود. امتیازی که پرسپولیس در صورت برد مقابل الدحیل به آن خواهد رسید و شاید این دو نتیجه بتواند دو نماینده فوتبال ایران را به دور بعد برساند. در این گروه نیروی هوایی عراق هم مقابل آلمالیق ازبکستان قرار خواهد گرفت که در صورت برد این تیم و شکست سپاهان باز هم تفاضل بهتر سپاهان شرایط را برای این تیم بهتر خواهد کرد.
اما مسابقات گروه‌های اول و چهارم هم روز سه شنبه اما دو ساعت قبل از بازی پرسپولیس برگزار خواهد شد و یحیی و شاگردانش با اطلاع از نتایج پاختاکور و نوبهار ازبکستان رودرروی حریف قطری خود قرار می‌گیرد. در گروه اول بازی مهم برای پرسپولیس دیدار الفیحا و پاختاکور در تاشکند است که می‌تواند منجر به ۱۰ امتیازی شدن نماینده ازبک شود. در دیگر گروه اما شانس نوبهار که برای پیروزی مقابل مومبای بسیار زیاد است و این تیم ۱۳ امتیازی خواهد شد اما تکلیف این گروه و گروه اول روشن می‌شود.

با این شرایط پرسپولیس با اطلاع از نتایج چهار گروه دیگر کار راحت‌تری برای دیدار مقابل الدحیل خواهد داشت هر چند شرایط به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد غیر از پیروزی در این مسابقه کار سختی برای صعود خواهد داشت.