صبانیت بی‌دلیل از فرهاد مجیدی، آن هم وقتی شانسی برای بازگشت مهدی قایدی به استقلال وجود نداشت.
در شرایطی که تقریبا در مورد آینده مهدی قایدی تردیدی وجود نداشت و بعید به نظر می‌رسید امکان بازگشت او به استقلال در این اوضاع اسفناک مالی وجود داشته باشد، در چند هفته اخیر همچنان اخبار امیدوارکننده‌ای برای هواداران این تیم به گوش می‌رسید. در همان روزهای ابتدایی حضور علی خطیر در باشگاه استقلال بود که او خواهان توافق دوباره با الاهلی و بازگرداندن مهدی قایدی شد و هواداران این تیم نیز امیدوار بودند این شایعه رنگ حقیقت به خود بگیرد. بازیکنی که روزگاری به بهانه پرداخت طلب استراماچونی از استقلال جدا و راهی امارات شده بود، فصل قبل دوباره و با رقمی نجومی و البته به شکلی قرضی راهی تیم سابق خود شده و بهترین نمایش ممکن را در لباس این تیم ارائه داد.
مهدی قایدی از نظر آماری دومین بازیکن موثر لیگ لقب گرفته، ۱۲ بار موفق به گلزنی شد و البته از خیر پنالتی زدن گذشت تا نبرد آقای گلی را به شهریار مغانلو واگذار کند. این ستاره جوان و بوشهری به خصوص در نیم فصل دوم نمایشی فراتر از تصور ارائه داده و در کنار محمد محبی، اصلی‌ترین دلیل اوج‌گیری استقلال و تبدیل شدن این تیم به مدعی قهرمانی نیز لقب گرفت.
اما تقریبا از همان پایان فصل و بعد از تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال مشخص بود که امکان توافق و جذب دوباره مهدی قایدی وجود ندارد و در نهایت نامه چند روز قبل باشگاه الاهلی به استقلال، پایان دومین دوره حضور این مهاجم تکنیکی را در جمع آبی پوشان رقم زد.
اما مقصد جدید مهدی قایدی نه الاهلی که الاتحاد کلبا، تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی، سرمربی محبوب و سابق استقلال بوده است. یک سال قبل بود که هفت مقدس هواداران آبی، بعد از رقم زدن بهترین قهرمانی تاریخ فوتبال ایران، تصمیم به جدایی گرفته و برای جست‌وجوی رؤیاهای خود راهی امارات شد. اتفاقی که البته خیلی هم برای هواداران استقلال عجیب نبود و فرهاد مجیدی یک بار دیگر در قامت برنده و در بهترین شرایط ممکن، تصمیم به ترک تیم محبوبش گرفت.
در روزهای اخیر تعدادی از هواداران استقلال تصمیم فرهاد مجیدی مبنی بر همکاری دوباره با مهدی قایدی را برنتابیده‌اند و سرمربی سابق خود را به ضربه زدن به استقلال و در نظر نگرفتن منافع این تیم محکوم کرده‌اند. اما مرور ماجرا نشان می‌دهد استقلال چند ماه برای توافق با الاهلی برای جذب دوباره مهدی قایدی فرصت داشته و فرهاد مجیدی و الاتحاد کلبا نیز به اندازه کافی برای رخ دادن این اتفاق صبر کرده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد حتی در صورت عدم توافق با کلبا نیز بعید است شانسی برای حضور مهدی قایدی در استقلال برای فصل جدید وجود داشته باشد و اساسا تیمی با این بحران مالی عظیم و گسترده، تقریبا هیچ بختی برای جذب بازیکن گرانقیمتی در اندازه قایدی ندارد.

عجیب است که استقلال بیش از نیمی از رقم انتقال پنج ساله مهدی قایدی به الاهلی را برای جذب قرضی و یک ساله این بازیکن پرداخت کرده و البته از این همه فرصت نیز برای توافق با باشگاه اماراتی بهره نبرد. اما در این میان مقصر قلمداد کردن فرهاد مجیدی و تاختن به سرمربی استقلال چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اغلب سرمربیان دنیا علاقه به استفاده از بازیکنان سابق خود در صورت فراهم شدن شرایط دارند و فرهاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. او در برهه ابتدایی حضورش در این باشگاه روزهای خوبی را در کنار مهدی قایدی تجربه کرد و رابطه بسیار خوبی با این ستاره جوان دارد.
استقلال نیز از فرصت کافی برای توافق با الاهلی برخوردار نبود و تقریبا تردیدی وجود نداشت که این اتفاق در هفته‌های آتی نیز رخ نمی‌داد. پس در نهایت فرهاد مجیدی تصمیم به همکاری مجدد با شاگرد سابق خود گرفت و این معادله جای هیچ گونه شبهه و دلخوری از سوی هواداران استقلال ندارد.
البته در گذشته نیز چنین نگاهی در بین هواداران وجود داشته و به عنوان مثال امیر قلعه‌نویی نیز در سال ۸۹ و بعد از بردن خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده و رضا عنایتی به سپاهان، به شدت مورد سرزنش هواداران استقلال قرار گرفت. اما جذب بازیکنی که حضورش در استقلال تقریبا منتفی شده و این شایعات اخیر نیز تقریبا چیزی شبیه به دلخوش کردن هواداران این تیم است، تصمیم عجیبی از سوی فرهاد مجیدی نبوده و نیست.
همین که این سرمربی علی‌رغم اختلافات علنی در سا‌های اخیر با جواد نکونام در همان ابتدای کار برای سرمربی جدید استقلال آرزوی موفقیت کرد نیز برگرفته از رفتار حرفه‌ای سرمربی الاتحاد کلباست و حقیقتا نمی‌توان از او انتظار داشت بازیکن موردعلاقه‌اش را جذب نکند تا مبادا بخش محدودی از هواداران از او دلخور شوند.
در روزهای اخیر برخی هواداران استقلال به فرهاد مجیدی می‌تازند و از عبارت “او خودش را بیشتر از استقلال دوست دارد”، استفاده می‌کنند. چه عجیب که اصلا کسی در این رابطه چه در خصوص فرهاد مجیدی، چه مهدی قایدی و چه هر کس دیگری در تاریخ شک داشته باشد ( مگر قرار است اینطور نباشد) و اگر هم روایتی در مورد دیگری مطرح شده، بیشتر شبیه افسانه‌های اغلب جعلی و عرف فوتبال ایران است. معادله همین‌قدر ساده است: استقلال شانسی برای جذب مهدی قایدی نداشته (حتی اگر هم داشت، تلاش فرهاد عجیب نبود) و مجیدی تصمیم گرفته با توجه به سابقه همکاری درخشان، او را برای تیم فعلی خود جذب کند و هیچ کجای این شبیه به خیانت به باشگاه سابق نیست.