با نزدیک شدن به پایان لیگ‌های اروپایی، بعضی از باشگاه‌ها این فرصت را دارند تا همین هفته قهرمان کشورشان شوند.
به جز لیگ جزیره و سری آ ایتالیا، تکلیف قهرمانی در سه لیگ معتبر دیگر اروپا و همچنین لیگ‌های ترکیه و پرتغال تا حدود بسیار زیادی مشخص شده و به غیر از اسپانیا، در چهار لیگ دیگر این احتمال می‌رود تا در همین هفته صدرنشینان به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.
* بوندسلیگا
بایرن مونیخ دوباره قهرمان آلمان شد! این خبری است که همیشه می‌توان آن را روی خروجی سایت‌ها برد و تنها سوال این خواهد بود که چه زمان؟ در فاصله چهار بازی مانده به پایان لیگ، برتری  ۹ امتیازی بایرن نسبت به بوروسیا دورتموند این تیم را در آستانه قهرمانی قرار داده ولی آنها این فرصت را دارند تا فردا با پیروزی برابر رقیب سنتی شان یعنی زنبورها قهرمانی خودشان در بوندسلیگا را قطعی کنند و به رکورد جاودانه ده قهرمانی پیاپی دست پیدا کنند.

* لیگ وان فرانسه
پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین مطلق این فصل فوتبال فرانسه، پنج هفته مانده تا پایان لیگ این کشور، تنها به یک تساوی برابر لنز در دیدار فردا احتیاج دارد تا قهرمانی‌اش قطعی شود. پاریسی‌ها که در این فصل هم دستشان از لیگ قهرمانان اروپا کوتاه ماند، این فرصت را دارند تا بار دیگر پیش از پایان رقابت‌های لیگ یک فرانسه، فهرمانی‌شان را مسجل کنند. این هشتمین قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن از سال ۲۰۱۳ خواهد بود. تنها موناکو و لیل در این سال‌ها موفق شدند قهرمانی را از پاریسی‌ها بگیرند.


* لیگ برتر پرتغال
پورتو که شب گذشته در جام حذفی هم اسپورتینگ را شکست داد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت، در لیگ برتر پرتغال هم اوضاع بسیار خوبی دارد و تا پایان هفته سی‌ام این رقابت‌های ۳۴ هفته‌ای، با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ در صدر جدول قرار دارد و در صورتی که پیروزی این تیم برابر براگا با توقف اسپورتینگ مقابل بوواویشتا همراه شود، همین هفته قهرمانی را جشن خواهند گرفت تا مهدی طارمی هم به نخستین قهرمانی‌اش در لیگ‌های خارجی دست پیدا کند.


* سوپرلیگ ترکیه
ترابوزان اسپور ترکیه که در این فصل شانس این را دارند تا بعد از ۳۸ سال قهرمان ترکیه شود، موقعیت بسیار خوبی را در جدول سوپرلیگ ترکیه رقم زد و در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ، با فنرباهچه و قونیه اسپور، تیم‌های دوم و سوم جدول ۱۱ و ۱۲ امتیاز اختلاف ایجاد کرده است و اگر امشب ریزاسپور و فردا شب مالاتیا اسپور بتوانند فنرباهچه و قونیه اسپور را متوقف کنند، ترابوزان این شانس را دارد تا با برتری برابر آدانا، قهرمانی تاریخی‌ای را در ترکیه به دست بیاورد.