برای حضور در ایران با جهانبخش صحبت کردم

مهاجم هلندی تیم فوتبال پرسپولیس، ایران را امن خواند و گفت که وقتی به اروپا برگردد به همه می‌گوید که در کشورمان احساس امنیت می‌کند.
یورگن لوکادیا درباره حضور در پرسپولیس و نظرش در مورد ایران گفت: اول از همه درباره هوا بگویم که خیلی شبیه اسپانیا است. در اسپانیا خانه دارم و با خانواده آنجا زندگی می‌کردم و فرزندانم  هم آنجا به مدرسه رفتند. در اسپانیا هم هوا در این موقع از سال گرم است و می‌توانم بگویم ایران شبیه آنجاست با این تفاوت که آنجا ساحل‌های زیادی دارد.
وی ادامه داد: من در هلند به دنیا آمده‌ام و اگر بخواهم آنجا را با ایران مقایسه کنم به نظرم مهم‌ترین تفاوت نحوه رانندگی مردم است که خیلی فرق دارد. ساختار و نحوه ساخت آپارتمان‌ها متفاوت است. شکل بیمارستان‌ها هم متفاوت است و من این را زمانی که در تست پزشکی بودم متوجه شدم ولی در کل مردم ایران اینجا خیلی خوب و مهربان هستند و البته خیلی خوش‌رفتار.
لوکادیا عنوان کرد: در ایران  هر کسی شما را می‌بیند سلام و احوالپرسی می‌کند ولی در هلند اینگونه است که مردم از کنار هم رد می‌شوند و چیزی به هم نمی‌گویند. بنابراین در این موضوع بین ایران و هلند تفاوت زیادی است. مردم اینجا خیلی مهربان‌تر و صمیمی‌تر هستند. خیلی از افرادی که در هتل کار می‌کنند هر روز  با من احوالپرسی می‌کنند.  فکر می‌کنم این بزرگترین تفاوت بین رفتار مردم دو کشور است.
مهاجم هلندی پرسپولیس درباره اینکه خانواده‌اش چه نظری در مورد ایران دارند‌، گفت: همسر من لبنانی است و زندگی در ایران برای او هم تا حد زیادی جدید و ناشناخته است ولی من واقعاً هیچ ایده‌ای درباره زندگی در ایران نداشتم. زندگی در اینجا برای خانواده‌ام یک تجربه آموزنده است. ایران واقعاً امن است و احساس امنیت دارم. فکر می‌کنم در اروپا لزوماً اینطور فکر نمی‌کنند ولی من وقتی برگشتم می‌توانم به همه بگویم که اینجا امن است و من امنیت دارم. بنابراین فرزندانم هم احساس آرامش دارند و این یک فرصت خوب برای آنها است که نه تنها اینجا باشند، بلکه زندگی خوبی را تجربه کنند، همانطور که من اینجا این تجربه را دارم.
لوکادیا در واکنش به این موضوع که به نظرش خانواده‌اش می‌توانند دائم در ایران اقامت داشته باشند، تصریح کرد: بله من همین را می‌خواهم ولی بچه‌هایم مدرسه می‌روند. آنها همین الان اسپانیایی صحبت می‌کنند و دوست دارم که آنها را اینجا نگه دارم و همزمان اسپانیایی و انگلیسی و هلندی یاد بگیرند تا وقتی که بزرگ شدند بتوانند به سه زبان صحبت کنند. بخش جابه‌جایی موضوع مهم است؛ چرا که بالاخره آنها کودک هستند. قبلاً به آلمان و انگلیس رفته‌ایم و الان هم آنها احتمالاً به ایران می‌آیند. چند جابه‌جایی برای بچه‌ها سخت است. بهترین شراط برای رشد آنها این است که در یک محیط ثابت باشند. همین الان آنها در اسپانیا به مدرسه می‌روند و معلمان خود و شرایط آنجا را می‌شناسند. به هر حال این زندگی فوتبالی است.
«برای حضور در ایران با چه کسی مشورت کردی؟» وی در پاسخ به این سؤال گفت: با جهانبخش صحبت کردم و او به من گفت ایران لیگ قوی‌ دارد و مردم آنجا مهربان هستند و تهران شهر خوبی است. در کل از ایران خیلی تعریف کرد، راهنمایی‌های او قطعاً در این انتخاب به من کمک کرد. حتماً می‌خواهم از جهانبخش و همه افرادی که کمک کردند  این تصمیم را بگیرم تشکر کنم. از آنها درباره ایران فقط چیزهای خوب شنیدم.
مهاجم پرسپولیس در مورد اینکه چه چیزی در مورد این تیم نظر او را جلب کرده است، یادآور شد: ماجراجویی؛ من به ماجراجویی علاقه دارم و دوست ندارم یک جا ثابت باشم. فکر می‌کنم حضور در اینجا به من این فرصت را داد که از حاشیه امن خود خارج شوم. وقتی که به خودم و شخصیتم نگاه می‌کنم، می‌بینم به تجربه کردن چیزهای جدید علاقه دارم. خصوصاً در خارج از اروپا و اینکه جای متفاوتی باشم.
«در لیگ‌های بزرگ بازی کردی و به نظرت چطور می‌توانی تجربه بازی در سطح اول فوتبال را به ایران منتقل کنی؟» لوکادیا در این باره تصریح کرد: واقعاً هنوز نمی‌دانم. باید در لیگ بازی کنم تا بتوانم به این سؤال به خوبی جواب دهم ولی در کل فکر می‌کنم با توجه به حضورم در این لیگ‌ها می‌توانم در لیگ ایران مثمر ثمر باشم. وقتی که اینجا بازی می‌کنم خیلی از مردم در اروپا لیگ ایران را دنبال می‌کنند. خلاصه بازی‌ها را می‌بینند و از هم می‌پرسند پرسپولیس چه تیمی است و چرا لوکادیا این تیم را انتخاب کرده است. فکر می‌کنم حضور من توجه افراد زیادی را به لیگ ایران جلب می‌کند. بنابراین حضورم در پرسپولیس هم برای من خوب است هم برای لیگ و هواداران.
لوکادیا درباره تعداد بالای پیام‌های هواداران پرسپولیس به او در فضای مجازی تصریح کرد: به خاطر تک تک پیام‌ها از مردم تشکر می‌کنم. سعی کردم همه را بخوانم ولی به دلیل تعداد بالای پیام‌ها این کار غیر ممکن بود. از این استقبال قدردانی می‌کنم ولی در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که در زمین بازی بتوانم به تیمم کمک کنم، حتی اگر هواداری هم در ورزشگاه نباشد بازی می‌کنم، اگر چه حضور آنها، تشویق‌ها و جوی که ایجاد می‌کنند خیلی به ما کمک می‌کند که بازی‌ها را ببریم. می‌خواهم هواداران این موضوع را فراموش نکنند که مهم کیفیت من در زمین بازی است. از پیام‌های هواداران و استقبال اعضای تیم ممنونم ولی شخصیت من اینگونه است که دوست دارم در عمل خودم را نشان دهم. نمی‌خواهم فقط حرف بزنم و بگویم می‌خواهم قهرمان شوم و ۵۰ گل بزنم. دوست دارم خوب بازی کنم، به تیمم کمک و هواداران را خوشحال کنم. به‌عنوان یک تیم از من گرفته تا یک عضو تدارکات همه کار بزرگی داریم که باید با هم انجام دهیم تا جام‌ها را به دست بیاوریم. این فلسفه من است.
مهاجم پرسپولیس در مورد اصلی‌ترین هدفش در پرسپولیس گفت: خیلی واضح است که هواداران پرسپولیس به قهرمانی عادت کرده‌اند و بنابراین یک حرف منطقی از طرف من است که بگویم هدف ما از بازی در لیگ قهرمانی است. نمی‌دانم شرایط فعلی پرسپولیس در آسیا چگونه است ولی قطعاً قهرمانی در آسیا هم می‌تواند هدفی باشد که باید به آن فکر کنیم.
لوکادیا یادآور شد: دوباره از هواداران تشکر می‌کنم. همینطور از مدیرعامل که وقتی در استانبول بودم ساعت دو بامداد به وقت ایران با من تماس گرفت. از همه افرادی که در پیوستن من به پرسپولیس نقش داشتند،‌ از خانواده‌ام و همینطور بستگانم که در اروپا از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. حس خوبی دارم و نمی‌توانم برای بازی کردن صبر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *