کارلو آنچلوتی می‌خواهد تا پیش از ال‌کلاسیکوی برگشت ۱۵ امتیاز ممکن از پنج بازی آینده را به دست بیاورد.
کارلو آنچلوتی در مصاحبه اخیرش در مورد نزدیک شدن رئال مادرید به قهرمانی در لالیگا گفت:«هنوز قطعی نیست، اما همه چیز در دست ماست. نباید در بازی‌های آینده شکست بخوریم. هر چه زودتر به امتیاز ۸۰ نزدیک شویم، قهرمانی نزدیک‌تر خواهد شد.» این‌گونه بود که کارلو آنچلوتی توضیح داد که موقعیت ایده‌آل رئال در جدول را چگونه می‌داند.
در حال حاضر مادریدی‌ها با ۶۵ امتیاز صدرنشین لالیگا هستند و خیرونا که شش امتیاز کمتر دارد، در رده دوم است. بارسلونای ۵۷ امتیازی انگیزه زیادی برای پیروزی در بازی‌های آینده، از جمله ال‌کلاسیکو و قهرمانی دارد. این را ژاوی در کنفرانس اخیرش گفت. او مدعی بود که اگر شاگردانش در بازی‌های آینده و سپس ال‌کلاسیکو پیروز شوند، شانس زیادی برای قهرمانی خواهند داشت.
آنچلوتی که تیم قدرتمندی برای این فصل لالیگا ساخته است، برنامه‌ای برای بازی‌های رئال تا قبل از ال‌کلاسیکو تدارک دیده است. سرمربی ایتالیایی از شاگردانش خواسته تا پیش از ال‌کلاسیکو همه امتیازات ممکن را جمع کنند و به امتیاز ۸۰ برسند تا با خیالی راحت و بدون استرس در مقابل بلوگرانا قرار بگیرند.
سفیدپوشان در حال حاضر ۶۵ امتیاز دارند و برای رسیدن به امتیاز ۸۰ باید هر پنج بازی آینده که قبل از ال‌کلاسیکو است را ببرند. آنها در پنج بازی آینده به مصاف تیم‌های والنسیا، سلتاویگو، اوساسونا، اتلتیک بیلبائو و مایورکا خواهند رفت.