بسکتبال انتخابی جام جهانی/ پیروزی ارزشمند ایران مقابل ژاپن با درخشش یخچالی

تیم ملی بسکتبال ایران در هفتمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل ژاپن به برتری رسید.
تیم ملی بسکتبال ایران در هفتمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (پنجشنبه – ۳ شهریور ۱۴۰۱) در تهران به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و با نتیجه ۷۹ بر ۶۸ به پیروزی رسید.
تیم ایران بازی را با بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و حامد حدادی آغاز کرد و نخستین سبد بازی به نام ارسلان کاظمی ثبت شد. بازیکنان ژاپن با در نظر گرفتن اینکه زیر سبد، حریف بازیکنان بلندقامت‌تر ایران نمی‌شوند، رو به شوت‌های پشت قوس آوردند و در این کار کاملاً موفق بودند. ژاپن در کوارتر نخست که ۲۷ بر ۲۵ به سود این تیم تمام شد، هفت پرتاب سه امتیازی موفق داشت.
بازیکنان ژاپن در کوارتر دوم نیز به تلاش برای کسب امتیاز از پشت قوس ادامه دادند که نتیجه‌ای برای این تیم نداشت و نتیجه این کوارتر، ۱۹ بر ۷ به سود ایران بود. شاگردان ارمغانی با برتری ۴۴ بر ۳۲ در نیمه نخست به رختکن رفتند. بهنام یخچالی ۱۴ و ارسلان کاظمی ۱۰ امتیاز در نیمه اول برای ایران کسب کردند.
در کوارتر سوم، بازی پایاپای بود و ژاپن تلاش کرد با دوندگی بیشتر، فاصله امتیازات را کم کند. نتیجه این کوارتر هم ۲۱ بر ۱۵ به سود ایران بود. تیم ایران در کوارتر چهارم، سعی در کنترل بازی داشت و در این کار موفق بود. نتیجه کوارتر چهارم، ۱۴ بر ۲۱ به سود ژاپن و در مجموع ۷۹ بر ۶۸ به سود ایران بود.
بهنام یخچالی در این دیدار با کسب ۳۰ امتیاز، ستاره تیم ملی ایران بود.
در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی چین با حساب ۶۸ بر ۵۶ مقابل قزاقستان به برتری رسید.
تیم ملی ایران، مدتی پیش در دو بازی دوستانه مقابل ژاپن شکست خورده بود.
تام هواس سرمربی آمریکایی تیم ملی بسکتبال ژاپن این تیم را در تهران همراهی نکرد. کوری گینس دستیار اول تام هواس نیز در این سفر حضور نداشت و نوریو ساسا دستیار دوم هواس، هدایت تیم ملی ژاپن را در دیدار امشب برابر ایران برعهده داشت.
تیم ملی بسکتبال ایران در گروه F مسابقات با تیم‌های استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین قرار دارد. شاگردان ارمغانی در بازی بعدی خود از ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۷ شهریور در استادیوم «بندیگو» به مصاف استرالیا خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *