بیانیه فدراسیون فوتبال اردن درباره جنجال جنسیتی ملی پوش ایران

فدراسیون فوتبال اردن در واکنش به بازتاب گسترده شکایتش به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین جنسیت بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان، از رسانه‌ها درخواست کرد اطلاعات نادرست گزارش نکنند.
چند روز پیش بود که فدراسیون فوتبال اردن در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان بررسی شرایط جنسیت بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ایران شد و این خبر به سرعت در رسانه های کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی منعکس شد. در این میان رسانه ها از زهره کودایی دروازه بان تیم ملی زنان به عنوان فرد مدنظر فدراسیون اردن یاد کردند.
این موضوع واکنش های منفی در ایران در پی داشت. زهره هراتیان رئیس ایفمارک در مصاحبه با خبرگزاری مهر اعلام کرد که ایران بابت این اقدام فدراسیون اردن به کمیته اخلاق AFC شکایت می کند. همچنین غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال هم در گفتگو با مهر تاکید کرد که این فدراسیون با شکایت به AFC دنبال اعاده حیثیت است.
علاوه بر این، مربیان و چهره های مختلف فوتبال در ایران به حمایت از زهره کودایی پرداختند و اقدام فدراسیون اردن را محکوم کردند.
به نظر می رسد این اعتراض ها نسبت به اقدام فدراسیون اردن بی تاثیر نبوده است چرا که این فدراسیون با صدور بیانیه ای، توضیحاتی درباره شکایتش از ملی پوش ایران ارائه کرد.
این فدراسیون در بخش ابتدایی بیانیه خود درباره واکنش ها به خبر شکایت و مخابره «اطلاعات نادرست» برای انجام تحقیقات «عادلانه و شفاف» تاکید کرد که بر حقوقش تاکید می کند.
در این بیانیه آمده است:«فدراسیون فوتبال اردن هنوز پاسخی رسمی از AFC در مورد نتایج درخواست تحقیقات دریافت نکرده است. فدراسیون به حریم خصوصی همه افراد احترام می گذارد. به منظور حفظ اسرار، حریم خصوصی و پرهیز از افترا و بر خلاف آنچه که توسط برخی رسانه ها منتشر می شود، فدراسیون اردن نام بازیکن یا حتی پُست او را اعلام نکرده است.»
فدراسیون اردن همچنین از رسانه های مختلف محلی، عربی و بین المللی درخواست کرد تا در انتشار خبرهای خود دقت کنند تا اطلاعات ناقص و گمراه کننده مخابره نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *