چنانکه انتظار می‌رفت جنگ قدرت بر سر کرسی ریاست کمیته ملی المپیک میان دو کاندیدای اصلی خواهد بود
انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ ششم شهریورماه برگزار می‌شود، اما مدیران کنونی کمیته به شکل عجیبی در اعلام اسامی نهایی تعلل می‌کنند. انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است در تاریخ ششم شهریورماه برگزار شود. در این فاصله زمزمه‌هایی مبنی بر تعویق تاریخ انتخابات به گوش رسید، اما هر بار مسئولان کمیته این شایعات را رد کرده و اعلام کردند انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‌شود. امروز نیز حمید سجادی وزیر ورزش در حیاط دولت رسماً اعلام کرد که انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ ۶ شهریور برگزار خواهد شد.
در حالی که تنها چهلز روز به برگزاری انتخابات باقی مانده کمیته ملی المپیک و ستاد انتخابات به طرز عجیبی از اعلام رسمی تأیید صلاحیت کاندیداها خودداری کرده و طفره می‌روند. همین اهمال مشکوک سبب شده شایعاتی عجیب درباره رد صلاحیت یکی از کاندیداهای اصلی ریاست مطرح شود.
روز گذشته این شایعه دهان به دهان چرخید که تنها دو کاندیدای ریاست تأیید صلاحیت شده و یکی از گزینه‌های اصلی تأیید نشده؛ شایعه‌ای مضحک که سید رضا صالحی امیری در برخورد با رسانه‌ها با لبخندی ملیح به آن واکنش نشان داد و کوشید تا فضای به‌وجود آمده را ملتهب‌تر کند. از ابتدا باطل بودن این شایعه محرز و مشخص بود از سوی برخی افراد برای ایجاد تشویش و تنش در فضای انتخابات مطرح شده است؛ شایعه‌ای که عمرش به ۲۴ ساعت نرسیده، تکذیب شده است.
در فاصله چهار روز مانده به انتخابات، منابع موثق از تأیید صلاحیت هر سه کاندیدای ریاست خبر می‌دهند. مهدی علی نژاد، محمود خسروی وفا و فضل‌الله باقرزاده به عنوان سه کاندیدای باقی مانده در گردونه رقابت برای صندلی ریاست، تأیید صلاحیت شده‌اند تا رقابت برای ریاست به اوج برسد و تنور انتخابات داغ شود.
رقابت روی کاغذ میان رئیس کمیته ملی پارالمپیک، معاون سابق وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون شمشیربازی است، اما باقرزاده به عنوان یک سیاهی‌لشکر وارد گود انتخابات شده و خودش می‌داند عملاً شانسی برای پیروزی ندارد و رقابت اصلی میان خسروی وفا و علی‌نژاد است؛ جنگ قدرتی دوقطبی که پیروزی هر یک می‌تواند سرنوشتی متفاوت را برای مهمترین نهاد ورزشی ایران رقم بزند.
نکته قابل تأمل این‌جاست که کمیته ملی المپیک علیرغم وعده‌ها هنوز اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده را منتشر نکرده و در فاصله چهار روز مانده به انتخابات، فهرست نهایی کاندیداها منتشر نشده است. روز سی‌ام مردادماه کمیته ملی المپیک مدعی شد تا فردا [روز گذشته] نفرات تأیید صلاحیت‌شده برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را اعلام می‌کند، ولی هنوز فردای کمیته‌ای‌ها فرا نرسیده!
باید دید در نهایت فهرست نهایی در فاصله اندک باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، چه زمانی اعلام می‌شود و روز پرالتهاب ششم شهریور، کدام نامزد بر صندلی ریاست تکیه می‌زند؛ علی‌نژاد یا خسروی وفا؟