رئال مادرید جذب جود بلینگام، ستاره جوان فوتبال انگلیس و باشگاه دورتموند را برای فصل بعد هدف قرار داده است.
قرارداد لوکا مودریچ هافبک کروات رئال در سال ۲۰۲۳ به اتمام می‌رسد و احتمالا در آن زمان و در سن ۳۷ سالگی به دوران حضورش در باشگاه مادریدی خاتمه خواهد داد.
رئال مادرید از حالا جایگزین مودریچ را هم در لیست خریدش دارد و او کسی نیست جز جود بلینگام، ستاره انگلیسی دورتموند. ملی‌پوش ۱۸ ساله انگلیسی دورتموند نگاه رئال مادرید را به خود جلب کرده ولی جذب او کار ساده‌ای نیست و ۱۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت. باشگاه‌های انگلیسی نظیر لیورپول و چلسی حاضرند برای خرید این بازیکن ۱۰۰ میلیون یورو بپردازند چرا که از او به‌عنوان بهترین بازیکن انگلیسی یک‌دهه آینده تعبیر می‌شود و نباید از اهمیت تبلیغاتی جذب بلینگام نیز غافل شد.
بلینگام هدف جدی رئال مادرید برای تابستان ۲۰۲۳ است و در واقع او بخشی از پروژه جوان سازی خط هافبک رئال محسوب می‌شود. رئال در سال‌های اخیر با فدریکو والورده، کاماوینگا و اورلین شوامنی این روند را پیش گرفته و حالا بلینگام می‌تواند ضلع جدید برای جایگزینی مثلث کاسمیرو-کروس-مودریچ باشد.
بلینگام در قراردادش بند فسخ ندارد و قراردادش تا ۲۰۲۵ با دورتموند معتبر است. مشخص است که خرید وی آسان نخواهد بود اما رابطه خوب مدیران رئال و دورتموند می‌تواند این مشکل را حل کند. بلینگام فصل آینده و با حضور در جام جهانی هم تجربیاتش افزایش می‌یابد و هم تبدیل به بازیکن باارزش‌تری خواهد شد. از سویی تا آن زمان پیش بینی می‌شود که وینیسیوس و رودریگو نیز بتوانند پاسپورت اسپانیایی بگیرند و مشکلی برای جذب بلینگام به‌عنوان بازیکنی با پاسپورت غیراروپایی وجود نخواهد داشت.
بلینگام یک هافبک کامل و تمام عیار با ۱۸۶ سانتی متر قد است. او راست پاست و می‌تواند در پست بال هم بازی کند. او دوران فوتبالش را در آکادمی بیرمنگام آغاز کرد و درخشش او باعث شد تا دورتموند به سراغش برود و برای خریدنش ۲۵ میلیون یورو بپردازد. او در فصل اول حضورش در دورتموند در ۴۶ بازی یک پاس گل داد ولی در فصلی که گذشت، با ۶ گل و چهارده پاس گل بسیار خوش درخشید.