زمانی ابومسلم، سیاه جامگان و پیام خراسان نمایندگان شایسته خراسان و شرق کشور در رقابت های لیگ برتر بودند ولی امروز این تیم ها به دلیل مسائل متعدد و از جمله مالکیتی و بحران مالی منحل شده اند و تنها نامی از آن ها به یادگار مانده است؛ اتفاقی که رقم خوردنش برای شهرخودرو نیز چندان دور از ذهن نیست! شهر خودرو به عنوان تنها لیگ برتری شرق کشور همان طور که انتظار می رفت در نهایت با شکست دو بر یک مقابل پرسپولیس و یک هفته پیش از پایان لیگ کارش در سطح اول فوتبال ایران تمام و سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شد تا شهری که روزگاری دو نماینده شایسته در سطح اول فوتبال کشور داشت، در لیگ بیست و دوم حتی یک نماینده هم نداشته باشد و دور از لیگ برتر باشد. شهرخودروی مشهد که ابتدا با نام پدیده کارش را در فوتبال ایران شروع کرد، در سال ۹۲ و با خرید امتیاز مس سرچشمه تاسیس شد و در همان فصل اول موفق شد با صعود از لیگ آزادگان، لیگ برتری شود و در همان سال‌های ابتدایی به یک تیم قدرتمند در سطح اول فوتبال ایران تبدیل شد و از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بود و توانست تجربه حضور در این رقابت‌ها را هم داشته باشد. بعد از آن پدیده هم به پروژه خصوصی سازی فوتبال ایران پیوست و به شهرخودرو منتقل شد تا با این نام در رقابت های لیگ برتر حاضر شود و دقیقا از همان روزها بود که با دعواها و اختلافات درون استانی حتی یک آب خوش هم از گلوی تنها نماینده لیگ برتری مشهد پایین نرفت. تغییرات مالکیتی و مدیریتی پی در پی و به دنبال آن نبود ثبات در تیم و کادر فنی و در کنار آن ها بحران مالی باعث شد تا در نهایت تیم مشهدی به یک تیم بحران زده تبدیل شود. ابتدای فصل بود که رضا مهاجری به عنوان سرمربی شهرخودرو مشغول فعالیت بود ولی اختلاف با مدیریت باشگاه باعث شد بدون این که به او اعلام کنند، از این تیم کنار گذاشته شود و اکبر میثاقیان جای او را در تمرینات بگیرد. حضور همزمان دو سرمربی از آن دست اتفاقاتی بوده که مختص فوتبال ایران است. در نهایت هم لیگ برتر با میثاقیان برای مشهدی ها شروع شد ولی ۹ هفته نتایج ضعیف باعث شد میثاقیان برکنار شود و بعد از مدتی داوود سیدعباسی جایش را بگیرد. اگرچه سرمربی جوان شهرخودرو نتایج قابل قبولی کسب کرد ولی اوضاع به قدری وخیم بود که نتوانست با وجود عملکرد فنی خوب از سقوط فرار کند. در واقع پدیده ای به نام شهرخودرو یک بار دیگر ثابت کرد که در فوتبال ایران خصوصی سازی محکوم به شکست است و بخش خصوصی هرگز توان رقابت با تیم های وزارتی، صنعتی و متمول را نخواهد داشت. با وجود این، تنزل جایگاه شهرخودرو از یک تیم مدعی در فوتبال ایران تا تیمی که از مدت‌ها قبل سقوطش به لیگ دسته اول تقریباً قطعی به نظر می‌رسید، در نتیجه سوء مدیریت هایی بود که صورت گرفته و کسی هم پاسخگوی وضعیت تنها نماینده یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران در لیگ برتر نیست. اوضاع وخیم مالی و رسیدگی نکردن به وضعیت تیم از دلایل اصلی سقوط شهرخودرو بود. پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان که در چند مرحله به اعتصاب و تعطیلی تمرینات این تیم منجر شد تا نبود امکانات و زیرساخت‌های اولیه از دیگر مشکلات این فصل مشهدی‌ها بود. تصاویری از تمرین با توپ فرضی پیش از دیدار با ذوب آهن یکی از عجایبی بود که به خوبی حال و روز نماینده مشهد در فوتبال ایران را نمایان کرد. در هر صورت شهرخودرو هم سقوط کرد و لیگ یکی شد و با این شکل و شیوه اداره بعید است به این زودی‌ها بتواند دوباره سهمیه لیگ برتر را کسب کند و چه بسا به سرنوشت دیگر تیم های فوتبال خراسان دچار شود و در آینده ای نزدیک فقط خاطرات این تیم در اذهان باقی بماند!